Bijzondere pech onderweg

diesel verbruik

 
 
 
 
 
Aquaryl
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 24
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Bijzondere pech onderweg

 · 
Posted: 13.02.2015 - 22:10  ·  #1
Vandaag gebeurde mij iets heel vreemds. Blij met het terug lopende gemiddelde brandstof verbruik leek het alsof de auto dacht: "Als ik het niet mag verbranden dan dump ik het op straat." Met verwijderd roetfilter en uitgeprogrammeerde egr was het gemiddeld verbruik terug aan het lopen van 6.7 naar 6.2 l/100km en nog niet klaar. Vanmiddag plots een enorme pluim achter de wagen, de achterruit werd nat en ik werd ingehaald door mensen die met de vingers op de neus lieten weten de wagen stonk. Op een parkeerplaats gestopt met draaiende motor om de wagen gelopen en tot grote schrik stond die de diesel voorraad op straat te lozen. Snel de motor uit gedaan en wat bleek; de aftapplug van de brandstofwaterafscheider zat los. Die zit onder de rechterachterdeur. Dicht gedraaid, droog gemaakt, motor gestart en opgelost. Ter controller nog even op de brug gezet waar bleek (braampje plastic) dat de aftapplug waarschijnlijk is geraakt door iets en verder los getrild. Een geluk dat ie er nog in zat! Zonde van de brandstof, maar fijn dat het niet ernstiger was.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Bijzondere pech onderweg

 · 
Posted: 13.02.2015 - 22:11  ·  #2
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Bijzondere pech onderweg

 · 
Posted: 13.02.2015 - 22:24  ·  #3
En nog gevaarlijk ook voor de mede weggebruiker , al die diesel op de weg .
Maar snelle fix zo .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0