Binnenspiegel vervangen - [+ oplossing!]

How To

gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Binnenspiegel vervangen - [+ oplossing!]

· 
Posted: 22.09.2012 - 13:21  ·  #1
Door de bas in de auto (jaja ik weet het, dom, slecht, lelijk enzo...) is mijn binnespiegelsteun geknapt....

euhm...het is het gietijzeren deel van de spiegel naar het dak...

is dit te vervangen en kan ik dit los ergens krijgen?

of is het dikke pech, moet ik een hele andere spiegel kopen, en in laten lezen (lees=duur)?????
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: het is gebeurd....

· 
Posted: 24.09.2012 - 18:05  ·  #2
Quote door gillerbee

volgens mij krijg ik dan een fikse canbus storing...

Niet als je de onderdelen van de "oude" spiegel overzet.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: het is gebeurd....

· 
Posted: 07.10.2012 - 02:37  ·  #3
nou daar gaan we...

Sppiegel gekocht bij elferink voor 25 euro dus, en daar werd me gezegd dat als de serienummers kloppen, je alleen maar de spiegel hoeft te vervangen want dan zou het gewoon werken. Dit leek me een beetje vreemd want dat zou betekenen dat je met elke willekeurige volvoafstandsbediening (ab) een volvo zou kunnen openen. Nee, alleen de antenne voor de ab zou in de spiegel zitten..jaja

Nou dit heb ik dus alseerst geprobeert, je weet maar nooit, stekker eruit, ander spiegel erin geklikt, maar mooi geen afstandsbediening meer...helaas pindakaas...

Toen heb ik dus het binnenwerk van mijn eigen spiegel omgezet naar de spiegel met de nieuwe beugel. eigenlijk een fluitje van een cent.

eerst je lichtunit even open klikken, voorzichtig, zijn piepkleine fragiele nokjes, daaronde zit de beugel van de spiegel vast met twee bouten maatje 10, losdraaien, uitwisselen, klaar...

ik heb er al met een zo'n 3 kwartier over gedaan...valt mee dus..

ik zet hieronder de fotos van mijn avontuur...

mochten er mensen zijn die een binnenspiegel hebben die niet meer dimt, deze is vrij eenvoudig te verwisselen.

koop dus een spiegel op de sloop en haal eerst het klepje waar de kabel achter zit eraf en daarna de achterkant met twee platkopschroevendraaiertjes, druk met eentje het achterdeel los, en zet dan met de andere schroevendraaier het geopende deel klem... zeg maar fietsbandafwipmanier....het achterdeel zit met 8 nokjes (als ik het goed heb) vast. eenmaal los kijk je op een printplaat die vastgeplakt zit met dubbelzijdig tape aan de spiegel zelf... je ziet hier 2 rode draadjes gesoldeerd aan de printplaat zitten, dit is je aansluiting met de spiegel. Soldeer deze los, en trek voorzichtig de prinplaat van het dubbelzijdig tape (rotklusje, maar is te doen).

met je oude doe je hetzelfde en daarna wissle je de spiegels uit...kind kan de was doen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Pjot84
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Binnenspiegel vervangen - [+ oplossing!]

· 
Posted: 15.03.2016 - 22:02  ·  #4
Beste @gillerbee en/of andere forumleden,

Zou je zo vriendelijke willen zijn te vertellen hoe je de unit op foto IMAG0062 uit het plafond hebt losgekregen. Ik tel 6 metalen clipjes en 2 draai clipjes. Bij mij blijft de unit echter aan de voorruit zijde ergens op vastzitten. De groene stekker waaraan je refereert die links halverwege zit maak je pas lost als de unit volledig loskomt uit het plafond?

Hartelijk dank.
MermerEr
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Homepage: instagram.com/eren…
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 08:29  ·  #5
mooie uitleg!
en dat duimpie op het eind :D
Lar
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2016 - 15:43  ·  #6

Beste forumleden. Ik heb de wissel uitgevoerd. Duurde 3 uur. Eerst de sloopspiegel uit elkaar halen. Dubbelzijdige tape los föhnen, solderen. Accu loskoppelen. Wat zet een dealer een accu er trouwens slordig in. Geen polenvet daardoor reeds flinke oxidatie, ontbrekende bouten. Slecht.
Ik heb uitstekend plastic gereedschap gekocht via ebay voor 5 euro. Heeft flink geholpen en geen schade. Ook de YOUtube filpjes waren onontbeerlijk..
Voor 20 euro weer zicht. :thumb:
giligang
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 08.05.2020 - 10:23  ·  #7
Quote door gillerbee

nou daar gaan we...

Sppiegel gekocht bij elferink voor 25 euro dus, en daar werd me gezegd dat als de serienummers kloppen, je alleen maar de spiegel hoeft te vervangen want dan zou het gewoon werken. Dit leek me een beetje vreemd want dat zou betekenen dat je met elke willekeurige volvoafstandsbediening (ab) een volvo zou kunnen openen. Nee, alleen de antenne voor de ab zou in de spiegel zitten..jaja

Nou dit heb ik dus alseerst geprobeert, je weet maar nooit, stekker eruit, ander spiegel erin geklikt, maar mooi geen afstandsbediening meer...helaas pindakaas...

Toen heb ik dus het binnenwerk van mijn eigen spiegel omgezet naar de spiegel met de nieuwe beugel. eigenlijk een fluitje van een cent.

eerst je lichtunit even open klikken, voorzichtig, zijn piepkleine fragiele nokjes, daaronde zit de beugel van de spiegel vast met twee bouten maatje 10, losdraaien, uitwisselen, klaar...

ik heb er al met een zo'n 3 kwartier over gedaan...valt mee dus..

ik zet hieronder de fotos van mijn avontuur...

mochten er mensen zijn die een binnenspiegel hebben die niet meer dimt, deze is vrij eenvoudig te verwisselen.

koop dus een spiegel op de sloop en haal eerst het klepje waar de kabel achter zit eraf en daarna de achterkant met twee platkopschroevendraaiertjes, druk met eentje het achterdeel los, en zet dan met de andere schroevendraaier het geopende deel klem... zeg maar fietsbandafwipmanier....het achterdeel zit met 8 nokjes (als ik het goed heb) vast. eenmaal los kijk je op een printplaat die vastgeplakt zit met dubbelzijdig tape aan de spiegel zelf... je ziet hier 2 rode draadjes gesoldeerd aan de printplaat zitten, dit is je aansluiting met de spiegel. Soldeer deze los, en trek voorzichtig de prinplaat van het dubbelzijdig tape (rotklusje, maar is te doen).

met je oude doe je hetzelfde en daarna wissle je de spiegels uit...kind kan de was doen...

Om de een of andere reden krijg ik de foto's niet goed naar voren. Zouden deze nog een keer gepost/doorgegeven kunnen worden?

Selected quotes for multi-quoting:   0