binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 
 
 
 
 
serge
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 20.01.2014 - 18:03  ·  #1
het gaat over een V70 break ( bj 2003 ). De binnenverlichting in de bagageruimte werkt niet . Het lampje is niet stuk ( uitgetest ) en de zekering is ook nog ok .
Wel heb ik op hetzelfde moment een storingsmelding dat de achterklep open is terwijl deze dicht is .
Hebben deze 2 problemen met elkaar te maken ?
Waar zit de bediening van de schakelaar van de achterklep die het signiaal geeft of deze open of dicht is ?

groeten Serge .
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 20.01.2014 - 18:22  ·  #2
Ik denk dat deze schakelaar inderdaad defect is. Volgens mij is het een zogenaamde magneetschakelaar die bestaande uit 2 plaatjes die tegen elkaar aankomen bij het sluiten van de klep.

Succes ermee Serge!
smokeyv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enkhuizen
Leeftijd: 52
Berichten: 16
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 22.01.2014 - 09:51  ·  #3
Ik zit met hetzelfde probleem. Alleen het licht van de achterklep gaat juist wel aan en dan ook direct de melding op het display. Volgens mij is het zo dat het slot tevens de schakelaar is. Klopt dit?
Dat zou betekenen dat het slot vervangen zal moeten worden. De draadbomen zien er bij mij overigens nog perfect uit. Alleen de kunststof mantel van het achterklepslot is beschadigd. Heeft dat eventueel invloed.

Een bijkomend nadeel is dat bij sluiten van de auto met de ab, het rechterachterportier na ongeveer een minuut of vijf spontaan weer van het slot af gaat en je deze dus gewoon kunt openen. Heeft dit met de achterklep te maken dan?
serge
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 06.02.2014 - 18:25  ·  #4
Quote door Trissy1979

Ik denk dat deze schakelaar inderdaad defect is. Volgens mij is het een zogenaamde magneetschakelaar die bestaande uit 2 plaatjes die tegen elkaar aankomen bij het sluiten van de klep.

Succes ermee Serge!


heb je een idee waar de schakelaar dan zit ( kofferklep ? ). Groeten Serge .
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 06.02.2014 - 19:24  ·  #5
volgens mij deze signal komt uit het slotje.
in je slot zit een mechanische deel en een motor die het hakje in deze slot los laat maar tegelijk stuurt het een signal naar je computer over het toestand van je kofferklep.
om deze te kunnen testen moet jij stekertje die op het slotje zit los halen en als het goed is gaat direct je kofferbak lampje AAN.
Als het aan gaat dan moet jij iets met je slot doen want die is niet goed. Blijven lampjes uit dan heb je ergens anders in je bedrading een probleem.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: binnenverlichting bagageruimte werkt niet + melding ACHTERKLEP OPEN

 · 
Posted: 06.02.2014 - 21:21  ·  #6
Met mijn vorige spreker eens! Ik denk dat je hier aan vervanging van je slot toe bent. En dit is de enige manier om dit goed te kunnen controleren! ;)
Succes man!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0