Blazend geluid

D5

 
 
 
 
 
djharmens
 
Avatar
 
Subject:

Blazend geluid

 · 
Posted: 12.01.2014 - 18:20  ·  #1
Dag,

Ik heb de volgende vraag, voor de volledigheid zal ik even een kleine historie aangeven. Ik heb een V70 d5 geartronic van 2005, 226000 km. Enige tijd geleden ging de startkrans kapot. Deze natuurlijk vervangen. Hiervoor moet subframe er. Af en moet het blok gelanteld worden. Na die tijd hoorde ik uit de ventilatieopening links naast het stuur tijdens het versnellen, drukopbouw van de turbo, een blazend geluid. Diverse garage's er naar laten luisteren. Volgens deze deskundigen was er een leiding kapot of was de turbo kapot of de intercooler was kapot. Intercooler vervangen, niets beter.
Alle leidingen gecontroleerd, geen verandering, vorige week turbo vervangen je raad het al niets veranderd. Ik ben het een beetje zat.
Bij de dealer gaven ze aan dat het ook niets met de rembekrachtiging heeft te maken.

Weet iemand wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor de gouden tip!
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Blazend geluid

 · 
Posted: 12.01.2014 - 18:41  ·  #2
Vervelend dat ze al van alles vervangen hebben zonder eerst een goede diagnose gesteld te hebben! beetje jammer voor jouw potemonee en dom van de "monteurs" die dit besloten en gedaan hebben.
Ik heb voor dit soort blaasproblemen (ben geen uroloog) een set pijpen met een tubeless ventiel erin getrokken gemaakt die ik in de slangen kan zetten en er met een reduceer ertussen druk op kan zetten om zo het lek boven te krijgen...soms is het een inlaatpijp met scheurtje, een te losse slangklem of de intercooler oid. en op deze manier hoef ik dus niet lukraak onderdelen vervangen totdat de klacht over is. Bovendien voorkom ik een conflict met de klant 8-) dus een win-win situatie uiteindelijk ook voor de werkplaats
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Blazend geluid

 · 
Posted: 12.01.2014 - 19:17  ·  #3
Kan er niet zo'n balg bij het subframe lek zijn of een losse slang hebben? Die dingen zijn toch gekoppeld met lucht? Vooraan en achteraan zit er zo'n ding. In ieder geval in een D5 uit 2002. Lijkt me stug dat ze die ophanging na 2002 anders hebben uitgevoerd.
Herbert V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gaanderen
Leeftijd: 51
Berichten: 54
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Blazend geluid

 · 
Posted: 14.01.2014 - 22:35  ·  #4
Weet bijna honderd procent zeker dat de rubber ring om je stuurstang niet goed/cq los zit.
Dan is bij de demontage het stuurhuis niet goed ondersteund en dan schiet die rubber ring los.
Check het maar bij de mat tussen de pedalen.
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Blazend geluid

 · 
Posted: 17.01.2014 - 08:41  ·  #5
Quote door Herbert V70

Weet bijna honderd procent zeker dat de rubber ring om je stuurstang niet goed/cq los zit.
Dan is bij de demontage het stuurhuis niet goed ondersteund en dan schiet die rubber ring los.
Check het maar bij de mat tussen de pedalen.


is ook het eerste waar ik aan dacht. Rubber komt vaak los als subframe zakt en stuurhuis los is. Het motorgeluid is dan binnen hoorbaar. Je kunt het rubber met een schroevendraaier over de stalen ring duwen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0