2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 
 
 
 
 
tcw82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 · 
Posted: 08.09.2020 - 20:08  ·  #1
Hallo mensen, ik vroeg me iets af, kan iemand me iets vertellen over de verschillen tussen de (2007<) P2 2.5t blokken en de (>2008) P3 2.5t blokken?
Ik meen iets gelezen te hebben over hydraulische klepstorters, betekend dit dat kleppen stellen niet hoeft?

Qua vermogen lijken ze gelijk (200ish pk) en 300nm geloof ik.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 12:31  ·  #2
Hydraulische klepstoters in de 5cil. worden niet meer gebruikt na juni/juli 1999 dacht ik
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: 2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 15:26  ·  #3
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine... even de goede motorcodes opzoeken (tip, zoek op de pagina middels Ctrl+F en typ 2.5T) en dan kan je details verder makkelijker opzoeken.
tcw82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: 2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 15:39  ·  #4
Daar ga ik me eens in verdiepen.
Dank je.
Wat ik van het bericht van Henry zijn bericht afleid is dat kleppen stellen dus wel een activiteit is die hoort bij de V70 P2 en P3 motoren met 2.5 liter long inhoud ?
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: 2.5t Blok p2 en p3 verschil?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 17:03  ·  #5
Quote door tcw82

Daar ga ik me eens in verdiepen.
Dank je.
Wat ik van het bericht van Henry zijn bericht afleid is dat kleppen stellen dus wel een activiteit is die hoort bij de V70 P2 en P3 motoren met 2.5 liter long inhoud ?


ja, van de P3 weet ik het niet, maar bij de P2 heb je vaste stoters, af fabriek juist ingesteld met de intentie dat het nooit hoeft. Toch blijkt het nodig bij kilometerstanden boven de 3 ton. Vooral bij LPG is het verstandig te doen. Ik moet hier ook aan geloven en ben dit van plan te laten doen aan het eind van dit jaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0