Bocht te krap genomen

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 21:23  ·  #16
OMG das inderdaad een forse schade zeg.. dan kom je met een deurtje niet mee weg nee (hoewel dat een flink bedrag zou moeten besparen) Hopelijk inderdaad snel weer een mooie auto. 2500 euries, dat zijn serieuze knaken.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 22:14  ·  #17
Dit was de schade bij mijn vaders S70:



En uiteindelijk netjes hersteld voor een schappelijke prijs waar je niet even een exemplaar met dezelfde staat van onderhoud voor kunt vinden:



En dan hebben ze ook nog alle bumpers en een spoiler meegspoten.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 22:24  ·  #18
vroeger (got dat klinkt oud voor een broekkie als ik) kon je nog bij kleine auto schade herstellers oets regelen.
Dat als je de “rot” klusjes waar veel tijd in gaat zitten zelf kwam doen, scheelde dat flink in het bedrag. Doordat het simpelweg veel uren scheelde.

Dan heb ik het over schoonmaken, en schuren.

Alleen weet ik tegenwoordig eigelijk niet meer zo veel van die oude kleine schadeherstellers te vinden. Zijn bijna allemaal over genomen door de grote spelers
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 22:24  ·  #19
Ik zou niet naar Stokvis gaan in Hoofddorp. Heb daar zelf ooit mijn auto laten doen (was simpele achterbumper in de file. Dus alleen bumper strak maken en spuiten. Was echt slecht gedaan, allemaal stofjes in de lak en enorm kleurverschil. Ben toen terug gegaan, en ze hebben hem opnieuw gespoten, maar daarna nog steeds stof in de lak en klein beetje kleurverschil.
Heb met mijn huidige ook bumperschade laten bijwerken, maar dit keer bij ABS in Lisse. Echt top gedaan, geen kleurverschil, netjes gemonteerd en superstrak spuitwerk. Daar heb ik al meerdere keren van familie werk gezien en dat is altijd top geweest. Ik ben heel kritisch, maar als mijn auto ooit weer schade heeft gaat hij daar heen.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 654
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 22:33  ·  #20
Persoonlijk heb ik ook niet zo'n geweldige ervaring met Stokvis in Hoofddorp, dat ging ook over alleen een achterbumper.
Daarna een paar keer bij ABS Pijnaker op het Schinkeldijkje in Aalsmeer (ligt tegen Amstelveen aan) geweest, en daar top geholpen. Toen ik een keer niet tevreden was i.v.m. kleurverschil hebben ze het zelfs helemaal overnieuw gedaan, en toen wél uitstekend.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 08:38  ·  #21
In Apeldoorn hebben we ook zo'n schijt garage.
Daar wil ik voor mijn verdriet gratis nog niet parkeren.

Ben er 1 keer ingeweest en had gelijk zoiets van dan maar iets verder lopen in de toekomst
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 08:46  ·  #22
Überhaupt vind ik in NL de parkeerplaatsen en de parkeergarages over het algemeen te krap bemeten.
Al zet je hem keurig tussen de lijntjes, dan nog blijft er misschien 50-60 cm over aan beide zijden. Als je buurman dan even onvoorzichtig de deur open zwaait, heb jij zo een deuk te pakken. En hoe vaak ik met de V heb moeten steken om een bocht in een parkeergarage goed te kunnen nemen... Nou heeft de V70 (althans t/m 2007) natuurlijk een forse draaicirkel, maar toch.

Wat dat aangaat: leve de USA. Maar daar is veel een maatje groter ;) (En ik snap best dat we hier moeten woekeren met de beperkte beschikbare ruimte - zeker in de Randstad)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 08:53  ·  #23
Wij doen alle parkeergarages tegenwoordig met de Aygo. Al ben je het vak al voorbij - je stuurt in - en het past :)
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 09:26  ·  #24
Kleine 9 jaar geleden een gelijkwaardige schade gehad...
Geen parkeergarage maar een groot landbouwvoertuig welke ver over de rijbaan de zijkant van mijn wagen raakte.
Was nog een heel gedoe om de verzekering van de tegenpartij tot uitkeren te krijgen, na ruim 8 mnd uiteindelijk wel gelukt (na veel mails)
Uitgekeerde schade was toen ong. €2500,=
Er werd toen alleen al €750,= berekend voor een nieuwe deur (kaal dus geen ruit, mechanisme etc.) en dan kwam de rest er nog bij...
Ik heb toen voor €75,= een deur "in kleur" bij Verwijst in Uden gehaald (helaas is deze Volvo-sloperij afgebrand)
"In kleur" want Sandstone is een ramp qua kleurverschil, ik vermoed dat het bij de kleur van jou wagen ook zo is.
De deur is toen ook meegespoten alsook de gehele zijkant omdat het niet te doen was zonder kleurverschil..
….voor €1250,= was ik klaar





Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 10:04  ·  #25
Misschien moet je even wennen aan het idee: in een buitenland laten herstellen. Een korte vakantie combineren met een beter betaalbare schade herstel. Van kennissen heb ik gehoord dat ze graag net over de grens in Duitsland reparaties laten doen omdat het minder kost. Vergeleken met andere landen is Nederland echt heel duur met alles.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 12:25  ·  #26
Off-topic: zo ken ik een Deen die ieder jaar naar Kroatie gaat en zijn Volvo dan daar (bij een officiele Volvo dealer) een grote beurt laat geven voor een fractie van de prijs die hij in DK zou hebben moeten betalen.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 12:56  ·  #27
Quote door PvL

Off-topic: zo ken ik een Deen die ieder jaar naar Kroatie gaat en zijn Volvo dan daar (bij een officiele Volvo dealer) een grote beurt laat geven voor een fractie van de prijs die hij in DK zou hebben moeten betalen.


Nog een off-topic: iemand uit Spanje (nee niet Bolbo, maar misschien is dit een tip voor hem ;)) laat het bodywork van zijn auto's in Marokko doen tegen een fractie van de prijs in ES.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 14:07  ·  #28
Doen we een groupbuy groepsreis naar Duitsland, ik heb ook nog wel wat klein herstelwerk aan de lak haha
Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 16:22  ·  #29
Kijk, aan de Volvo ligt het niet, die komt wel heen en terug ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 07.02.2020 - 17:42  ·  #30
Quote door PvL

Off-topic: zo ken ik een Deen die ieder jaar naar Kroatie gaat en zijn Volvo dan daar (bij een officiele Volvo dealer) een grote beurt laat geven voor een fractie van de prijs die hij in DK zou hebben moeten betalen.


Hoe zit het dan met Volvo assistance ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0