Bocht te krap genomen

 
 
 
 
 
Woodkid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 40
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 05.02.2020 - 19:37  ·  #1
We zijn altijd ontzettend voorzichtig met onze Volvo, maar helaas is er zojuist toch iets heel vervelends gebeurd. Mijn moeder heeft de bocht in de parkeergarage te krap genomen. Dat zijn van die garages waar je in een slinger naar boven en naar beneden rijdt. Bij het naar beneden rijden is het misgegaan. De rechterzijkant is toch wel flink beschadigd: er zitten wat deuken in, lakschade en zelfs twee gaten (geen idee hoe dat nu weer kan). Ik ben eigenlijk van plan de Volvo te brengen naar een schadeherstelbedrijf in mijn woonplaats Hoofddorp, naar Stokvis Autoschade om precies te zijn. Is een dergelijk schadeherstelbedrijf een goed idee of adviseren jullie eerder een dealer of kennen jullie wellicht een heel goed adresje in de omgeving van Hoofddorp/Amsterdam?

In ieder geval vriendelijk bedankt voor het meedenken!
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 05.02.2020 - 20:04  ·  #2
Een beetje afhankelijk van waar de schade zit.
Als het paneel schade is, dan zou je kunnen kijken of je de oanelen kunt vervangen.
Is het niet te vervangen, dan zou mijn keuze ook absoluut een schade hersteller zijn voven een dealer.
Schade herstellen is een specifiek ambacht, en daar kan niemand anders tegen op.
v70_2.4T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 187
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 05.02.2020 - 20:46  ·  #3
ik zou kijken wat het kost om het te repareren of andere deuren halen en kijken wat het kost om die te laten spuiten, eea ligt er natuurlijk aan welk deel beschadigt is.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 05.02.2020 - 21:11  ·  #4
Als het inderdaad een deur (of beide) is dan zou je bij een van de bekende demontagebedrijven kunnen kijken voor eentje in dezelfde kleur. Kost een fractie van laten herstellen vermoed ik.
Heb zelf eens een schade gehad op een parkeertrein waar (vermoedelijke) een busje lekker tegen de twee deuren aan had gezeten.
Duurde even voor ik ze gevonden had, maat uiteindelijk bij hunterparts 2 deuren gekocht voor nog geen 200 euro incl verzenden. Het erin zetten is niet moeilijk. Heb het laten doen, was een uurtje werk.
Dat was overigens zonder heel het binnenwerk over te zetten, alleen spiegel en deurpanelen zijn overgezet. Was de passagierskant, dat scheelt want daar zit geen slot. Zag later wel op 1 raam een ander kenteken gegraveerd staan, oeps. En er is een klein kleurverschil bij 1 deur zichtbaar. Maar goed, het koste ook niet veel en ziet er 100 keer beter uit dan wat het was. Tis maar net wat je eraan wilt uitgeven.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 00:27  ·  #5
En ook nog een rode auto... Altijd een extra risico op kleurverschillen.

Inderdaad, welke delen zijn beschadigd?

Achterspatbord en dorpels zou ik toch bij de schadehersteller laten fixen.
Dan is er hoop dat ook de holle ruimtes op een of andere wijze geseald worden na gebruik van een spotter.

Als alleen de deuren beschadigd zijn, dan maak je best kans deze te vinden bij de sloop.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2201
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 09:03  ·  #6
Hoofddorp, da's vlakbij Poika. Weet hij misschien een goed adres in de buurt?
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 11:24  ·  #7
Naar een schadebedrijf zal waarschijnlijk zeer ernstig in de papieren gaan lopen en je moet je afvragen of een auto van bijna 15 jaar dat waard is. Zelf sla ik altijd steil achterover van de prijzen die daar worden gerekend. Ik zag een keer een rekening voorbij komen die voor mijn verzekering was, vanwege een kleine parkeerschade. Dat was toen 750 euro voor een paar krassen bijwerken (spuiten) en een nieuw roostertje in een bumper. ik heb toen toch de verzekering even gebeld of er geen oplichting in het spel was maar die vonden het een normaal bedrag...
Woodkid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 40
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 17:37  ·  #8
Dank voor de reacties! Helaas kan ik er zelf echt niets mee. Daar ben ik simpelweg niet handig genoeg voor. Dan zijn er twee opties: ofwel er niets aan doen, ofwel de auto wegbrengen naar een schadeherstelbedrijf. Het wordt dus het laatste. Vanochtend langsgeweest en morgen ontvang ik als het goed is de offerte. Gaat zeker zo'n €2500 kosten. Bij daglicht heb ik wat foto's gemaakt van de schade.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 17:45  ·  #9
Dat is een rot schade ja, dat is zelf bijna niet te doen
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 17:47  ·  #10
Jeetje! Lelijke schade, balen. Echt belachelijk hoe die parkeergarages af en toe in elkaar zitten. Het is af en toe een avontuur met de draaicirkels van een cruiseschip om door die bochten te komen. :/
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 18:08  ·  #11
Als je een deur in kleur kan vinden ben je al een heel eind.

Andere deel moet echt een plaatwerker en spuiter opknappen.

Ik heb inmiddels prima adresjes daarvoor. Helaas is plaat en spuitwerk inderdaad niet goedkoop, zeker niet als je het goed en netjes gedaan wilt hebben.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 18:23  ·  #12
Helemaal mee eens.
Is toch best nog wel hard gegaan, zo te zien.
Balen, balen, balen.....
Succes met de afhandeling.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 20:43  ·  #13
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 20:48  ·  #14
Dat is een flinke schade! Enorm balen zeg.
Volgens mij de bocht te krap genomen en tegen een paal of pijler gekomen? Dat moet bijna wel gezien de schade. Hopelijk wordt het goed opgelost.
Woodkid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 40
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Bocht te krap genomen

 · 
Posted: 06.02.2020 - 20:54  ·  #15
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Hopelijk kan ik uiteindelijk weer een foto uploaden van een mooi herstelde auto.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0