Bonken vooronder TIP!

eerder op t forum al een vragen over geweest; mogelijke reden en oplossing!

 
 
 
 
 
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Bonken vooronder TIP!

 · 
Posted: 12.06.2013 - 01:38  ·  #1
Hallo luitjes,

Eerder zijn er vragen geweest over het bonken van de auto tijdens het rijden.
Meerdere mogelijke oorzaken zijn benoemd en misschien mijn volgende ook al wel, maar ik wil m toch even onder de aandacht brengen!

Namelijk zondag jl in Verviers, Belgiƫ (kan ook niet anders met die kwaliteitswegen daar!) Door een diepe kuil gereden tijdens een wolkbreuk. Op zich niets aan de hand, maar op de terugweg meende ik al wat te horen... eenmaal thuis wist ik t zeker... de auto "bonkte" tijdens het rijden. Nu heb ik december nog mn stabilisator stangen laten vervangen dus leek t me sterk dat die t waren. Ik zocht de oorzaak ook al bij de kuil van zondag...
Aangezien de auto maandag toch al naar Autoservice Sittard moest voor mn airco heeft hij er meteen naar gekeken.
Vanochtend de auto opgehaald en probleem opgelost: bleek dat door die kuil mijn onderkant tegen zon heerlijk belgisch kinderkopje was geslagen, precies op de plek waar de wielophanging aan het chassis bevestigd zit. Daar is een deuk geslagen in het wielophangingsdeel waardoor de rubber tussen beide delen de klappen niet meer kon opvangen en deze rechtstreeks doorsloegen op het chassies/bodemplaat... dit veroorzaakte dus die "bonken" tijdens het rijden!!
Autoservice Sittard heeft vervolgens het wielophangingsdeel logehaalt en weer recht gemaakt... daarmee het probleem opgelost!

Dus mocht je Volvo onberklaarbaar "bonken" kijk ook eens naar die delen...

Mijn terminologie qua technische onderdelen enzo is niet helemaal compleet, dus vergeef me ajb en verbeter me maar als ik t dingetje niet helemaal bij zn naam noem... O-)

B!
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Bonken vooronder TIP!

 · 
Posted: 12.06.2013 - 11:54  ·  #2
mooi dat je dingetje weer recht is en nog werkt. Kan je weer lekker bonken er mee :lol: O-) :devil:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0