In eerdere topics, die vanwege de crash verdwenen zijn, heb ik aangegeven met de wastegate van mijn turbo aan het werk te zijn. Ik moet het ding nog afstellen maar heb de apparatuur daarvoor niet. Wat ik wel heb gedaan is de boost pressure gemeten.
Wat je ziet is optrekken in de 3e versnelling, van 1200 naar 3000 toeren de eerste 2 keer, de 3e keer kort volgas maar moest er weer snel af.
De druk lijkt de 1e 2 keer op te lopen naar rond de 400 mbar en dan gaat de wastegate open en vlakt het profiel af. De 3e keer schiet ie door richting de 500 mbar. Ik heb ergens gelezen dat de ontwerp druk van mijn motor 6 PSI is, dat is 413 mbar dus dit lijkt wel aardig te kloppen. zijn jullie dat met me eens of kijk ik ergens overheen?
Wat je ziet is optrekken in de 3e versnelling, van 1200 naar 3000 toeren de eerste 2 keer, de 3e keer kort volgas maar moest er weer snel af.
De druk lijkt de 1e 2 keer op te lopen naar rond de 400 mbar en dan gaat de wastegate open en vlakt het profiel af. De 3e keer schiet ie door richting de 500 mbar. Ik heb ergens gelezen dat de ontwerp druk van mijn motor 6 PSI is, dat is 413 mbar dus dit lijkt wel aardig te kloppen. zijn jullie dat met me eens of kijk ik ergens overheen?