Gezien je op LPG rijdt, niet de originele bougies gebruiken. Die hebben drie massa elektrodes.
LPG wil graag een goede vonk en die komt beter van een enkele massa elektrode.
Zoek maar eens LPG bougies op het www
Originele Volvo bougies gebruiken ... Zie ook het volvo850forum waar dit onderwerp al erg veel behandeld is. Volvo bougies zijn a) bewezen goed en b) gunstiger geprijsd dan alle zgn superdepuperlpgbougies.
Behalve dat ik al wat langer meeloop, Op het 850forum lees ik ook nog eens andere dingen.
'Koudere' bougie monteren ivm hetere ontbranding
Electrode afstand verkleinen omdat gas slechter ontbrand.
Maar prima, ieder heeft een vrije keuze.
Mwuh, denk dat je iets genuanceerder moet zijn.... De Volvo bougies zijn bewezen goed en zeer zeker op LPG, zowel voor de N/A als turbo motoren. Het advies wat algemeen word gegeven op het 850forum is dan ook originele bougies te gebruiken, tenzij met (zwaar) getunede motoren al dan niet op LPG. Voor die getunede blokken is een bepaald type NGK weer bewezen het beste.
Mwuh, denk dat je iets genuanceerder moet zijn.... De Volvo bougies zijn bewezen goed en zeer zeker op LPG, zowel voor de N/A als turbo motoren. Het advies wat algemeen word gegeven op het 850forum is dan ook originele bougies te gebruiken, tenzij met (zwaar) getunede motoren al dan niet op LPG. Voor die getunede blokken is een bepaald type NGK weer bewezen het beste.
Ik heb bij de V90 met een km. stand van 200.000 Vialle Lpi laten inbouwen en gewoon met originele bougies van Volvo gereden: Geen enkel probleem. Op het Volvo700 forum waren hele discussies over, soms erg dure bougies, met als uiteindelijk resultaat dat de Volvo bougies bij normaal gebruik en ongetunende motoren voldeden.