Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn S60 met een 2.4T motor uit 2001. Deze heb ik gekocht in opgevoerde toestand. 16T turbo geplaatst, injectoren van een R. Turbodruk verhoogd naar 1 bar. Chipje van volvotune, andere TCP erop enz.
Liep als de brandweer, 275 PK en 420NM gemeten op de wielen. Totdat voor een maand of 2 geleden het onderblok scheurde. Nondeju happens, dus opzoek naar een nieuw blok. Een week later lag het nieuwe blok erin met een gereviseerde kop. Auto startte eerst niet, maar nadat de accupolen er een half uur aflagen, startte hij direct.
Helaas, 20 KM verder, liep de auto nog maar op 4 poten. Compressie gemeten, misse boel in cilinder 3. Kop er weer af, zuiger 3 verbrand. Auto ratelde ook hoger in de toeren, volgens geleerden kapot gepingeld.
Vervelend, maar toch maar weer opzoek naar een nieuw blok. Zo gezegd zo gedaan, een paar dagen later weer een nieuwe B5244T3 met nog maar 180dkm op de teller. Deze motor compleet helemaal aangepakt, ook deze kop gereviseerd (was mooier dan de vorige gereviseerde kop) Alle onderdelen gedemonteerd vervangen voor nieuwe spul. Lagerschalen vervangen. Alles gereinigd en weer netjes opgebouwd. Motor dus compleet als nieuw en helemaal origineel opgebouwd. Wastegate weer op originele stand, TPV afgedopt. ECU weer teruggezet naar origineel, originele oranje injectoren er weer in.
Op de turbo na, welke nog steeds een 16T is. is de motor weer helemaal origineel. Motor compleet weer ingebouwd in de S60, en netjes afgewerkt.
Alleen loop ik nu tegen hetvolgende probleem aan; hij start niet meer.
Hij heeft brandstofdruk, alleen hij vonkt niet.
Hetvolgende heb ik al geprobeerd, zonder resultaat
Nokkenassensor vervangen, inclusief 'dopje' op de nokkenas
Krukassensor vervangen,
bobines vervangen,
bougies waren al nieuw,
kabelboom compleet helemaal doorgemeten,
ECU weer teruggezet naar toen hij wel liep, dus met de volvotune tuning,
Alle zekeringen en relais gecontroleerd,
Directe massa op de bobine's gezet,
Dit heeft allemaal geen verschil gemaakt, het enige wat ik me nu nog in kan denken is de startblokkering.
Ik heb 3 sleutels bij de auto, en met de originele sleutel geeft hij geen foutmelding.
Bij de 2 andere sleutels komt er af en toen 'immobilizer' in beeld te staan. Dit is wel na lang starten, en wanneer de melding verschijnt stopt hij ook direct met starten.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, misschien heeft iemand van jullie nog een idee?
Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om de startblokkering te omzeilen?
Mijn dank is groot.
Mvg Mike.
Ik heb een probleempje met mijn S60 met een 2.4T motor uit 2001. Deze heb ik gekocht in opgevoerde toestand. 16T turbo geplaatst, injectoren van een R. Turbodruk verhoogd naar 1 bar. Chipje van volvotune, andere TCP erop enz.
Liep als de brandweer, 275 PK en 420NM gemeten op de wielen. Totdat voor een maand of 2 geleden het onderblok scheurde. Nondeju happens, dus opzoek naar een nieuw blok. Een week later lag het nieuwe blok erin met een gereviseerde kop. Auto startte eerst niet, maar nadat de accupolen er een half uur aflagen, startte hij direct.
Helaas, 20 KM verder, liep de auto nog maar op 4 poten. Compressie gemeten, misse boel in cilinder 3. Kop er weer af, zuiger 3 verbrand. Auto ratelde ook hoger in de toeren, volgens geleerden kapot gepingeld.
Vervelend, maar toch maar weer opzoek naar een nieuw blok. Zo gezegd zo gedaan, een paar dagen later weer een nieuwe B5244T3 met nog maar 180dkm op de teller. Deze motor compleet helemaal aangepakt, ook deze kop gereviseerd (was mooier dan de vorige gereviseerde kop) Alle onderdelen gedemonteerd vervangen voor nieuwe spul. Lagerschalen vervangen. Alles gereinigd en weer netjes opgebouwd. Motor dus compleet als nieuw en helemaal origineel opgebouwd. Wastegate weer op originele stand, TPV afgedopt. ECU weer teruggezet naar origineel, originele oranje injectoren er weer in.
Op de turbo na, welke nog steeds een 16T is. is de motor weer helemaal origineel. Motor compleet weer ingebouwd in de S60, en netjes afgewerkt.
Alleen loop ik nu tegen hetvolgende probleem aan; hij start niet meer.
Hij heeft brandstofdruk, alleen hij vonkt niet.
Hetvolgende heb ik al geprobeerd, zonder resultaat
Nokkenassensor vervangen, inclusief 'dopje' op de nokkenas
Krukassensor vervangen,
bobines vervangen,
bougies waren al nieuw,
kabelboom compleet helemaal doorgemeten,
ECU weer teruggezet naar toen hij wel liep, dus met de volvotune tuning,
Alle zekeringen en relais gecontroleerd,
Directe massa op de bobine's gezet,
Dit heeft allemaal geen verschil gemaakt, het enige wat ik me nu nog in kan denken is de startblokkering.
Ik heb 3 sleutels bij de auto, en met de originele sleutel geeft hij geen foutmelding.
Bij de 2 andere sleutels komt er af en toen 'immobilizer' in beeld te staan. Dit is wel na lang starten, en wanneer de melding verschijnt stopt hij ook direct met starten.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, misschien heeft iemand van jullie nog een idee?
Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om de startblokkering te omzeilen?
Mijn dank is groot.
Mvg Mike.