BOVAG garantie afgekocht en nu..

mrsillywalks
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

BOVAG garantie afgekocht en nu..

· 
Posted: 06.10.2016 - 14:45  ·  #1
Ongeveer een 4 weken mijn XC70 gekocht bij een dealer en daarbij de BOVAG garantie afgekocht.

Alleen ja, nu is mij vorige week opgevallen dat er een plas benzine eronder ligt tijdens het tanken en is de tankvulslang vermoedelijk lek. Auto wordt gerepareerd bij Dennis in Elst en is in goede handen. Werd door Dennis al gewaarschuwd dat het veel uren qua werk was.

En nu, ik heb mijn handtekening gezet dat ik afzag van de garantie, dus hiervan kan ik afstand hebben gedaan. Ik weet het alleen niet zeker, zou dit onder een garantie vallen?

De XC70 is wel met een nieuwe APK afgeleverd, dus die zal op bepaalde punten gecontroleerd zijn.

(Ik kan ook er echt wel mee leven als het een gevalletje is van jammer helaas)
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: BOVAG garantie afgekocht en nu..

· 
Posted: 06.10.2016 - 15:20  ·  #2
ik weet niet precies wat je ons nu wilt vragen... zoiets als dat het normaal niet onder garantie valt, je nu de verkoper er op wilt aanspreken? Of als het normaal wel onder de garantie zou vallen, je ondanks dat je afgezien hebt van garantie dit toch de verkoper onder de neus wilt wrijven in de hoop dat?

Ik begrijp je zin niet waarin je zegt 'dus hiervan kan ik afstand hebben gedaan', want daar is geen twijfel over lijkt me.

En APK.. is een momentopname; brandstofsysteem toen in orde, dan is het OK maar morgen kan er een lek optreden.

Zolang de reparaties goedkoper zijn dan de gevraagde bijbetaling voor garantie was gedurende de afgekochte garantieperiode van X maanden , heb je de juiste keuze gemaakt. Als de kosten hoger zijn, helaas verkeerd gegokt.

Gewoon Dennis je auto laten repareren en laten checken op verdere bijzonderheden en genieten van je aankoop!
mrsillywalks
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 15:25  ·  #3
Ik weet dat ik het risico heb genomen. Ik vroeg het mij alleen af of dit ooit onder een garantie zou vallen.

Zoals ik al zei: Ik heb de gok genomen en verloren. Daartegen over rij ik wel een heerlijke auto.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 15:27  ·  #4
Is van de week al een keer op het forum besproken deze reparatie.
Is te doen als je het zelf doet en ik meende dat er een dealer was die het voor redelijke prijs gedaan heeft.

Ff zoeken op dit forum.

En mbt de vraag...
Als je garantie afkoopt dmv een lagere koopprijs ben je zelf verantwoordelijk voor de reparatie.

Ik denk dat de verkoper hem had moeten repareren.

Nu niet want je koos een lagere aankoopprijs
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 16:36  ·  #5
Ik heb precies hetzelfde euvel gehad en omdat die van mij wel met Bovag garantie was gekocht is dat keurig en gratis opgelost.
Achteraf was het extra bedrag aan garantie er snel uit en zijn alle 'kinderziektes' die toch vaak in zo'n tweedehands auto verborgen zitten gratis verholpen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 19:02  ·  #6
Tja, de garantie is voor verborgen gebreken die zich binnen de gestelde periode voor doen. De lekkage zou je kunnen zien als een gebrek wat al aanwezig was tijdens de koop, alleen niet zichtbaar is tot dat je gaat tanken.
Ik denk dat het een lastige discussie wordt om hier je gelijk te krijgen, en het prijsvoordeel van geen garantie heb je zowiezo al in de knip.
mrsillywalks
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2016 - 14:31  ·  #7
De schade bij Dennis was 175 euro en meteen een rondje rondom de auto. We hebben dus de perfecte koop gedaan met deze auto. Auto zag er verschrikkelijk goed er uit en was door een liefhebber onderhouden. Dennis zei ook dat er niet zo gauw een tweede langs zou komen die in deze staat van onderhoud was.

Nu nog binnenkort een flush en onderhoud aan de tussenbak, ook de dumpvalve even afstellen en dan zijn alle (ja alle) aandachtspunten aangepakt.

:love: :love: :love: :love:
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 13.10.2016 - 15:28  ·  #8
Wat is er met je tussenbak aan de hand?
mrsillywalks
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2016 - 15:42  ·  #9
Quote door Steve

Wat is er met je tussenbak aan de hand?

Zweet olie en de as heeft wat roest. Nu totaal geen probleem, maar beter om het snel te verhelpen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 13.10.2016 - 15:54  ·  #10
Als je 'm eraf hebt moet je de bus ook meteen vervangen waarmee hij in je versnellingsbak zit. Die gaan meestal naar hun grootje.

Naar het schijnt is het zweten te voorkomen door aan de binnenkant een schuinkantje te frezen waar de vloeibare pakking zich in kan uitstulpen als de bak dichtgemaakt wordt. Schijnt dat dat beter is.
Dat kwam ik laatst tegen op YouTube.

Controleer ook meteen de speling tussen de tandwielen.
Onder mijn R zit er eentje met een behoorlijke vrije slag. Da's niet zoals het hoort. Hij moet nagenoeg spelings vrij zijn.

Succes

Selected quotes for multi-quoting:   0