brandende storingslampjes??

 
 
 
 
 
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 08:55  ·  #1
Hallo,

ik ben sinds kort de eigenaar van een volvo V70 2.5 automaat uit 1998,
de auto rijdt prima, maar er branden een aantal lampjes in het dashboard die mij storen, en ook de digitale KM-teller werkt na het starten eventjes, daarna valt deze weg, ook de functies als dagteller, klok etc. werken dan niet meer.
De auto is een opknapproject, dus hier volgt de waslijst!

de volgende lampjes branden:

SRS
Koelvloeistof (terwijl op peil)
Ruitensproeiervloeistof (terwijl op peil)
Remsysteem (de auto remt goed, ABS grijpt goed in, brand af en toe wel, af en toe niet of valt na een tijdje uit)
Servicelampje(gaat na verloop van tijd uit)

de zekeringen zijn allemaal nog goed, behalve van de mistlampen voor, na deze vervangen te hebben, en de mistlampen ingeschakeld te hebben, was de zekering weer meteen kapot.

ook sluit de achterklep niet met de CV.

ik hoop dat jullie mij ergens mee van dienst kunnen zijn!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 15:46  ·  #2
Ik denk dat je hem maar eens uit moet laten lezen. Ik denk dat het hier veelal oude storingen betreffen. Er zijn echter maar weinig mensen die een classic kunnen uitlezen. Ik heb hier de mogelijkheid wel toe. Dus wellicht een optie? De achterklep is vermoedelijk een kapot CV motortje. Maar de rest is voor nu echt even gissen. ;)

Groetjes,

Tristan
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:19  ·  #3
vermoed inmiddels dat bij de koelvloeistof en de ruitensproeiervloeistof dat de vlottertjes/drijvertjes kapot zijn, na deze wat bewerkt te hebben met een schroevendraaier gaan de lampjes even uit, totdat er even stevig geremd of iets dergelijks wordt.

uitlezen was ik al bang voor, ik kan de auto namelijk niet vervoeren, want het kenteken is geschorst..

zelf heb ik verder niet bijzonder veel verstand van Volvo elektronica omdat dit mijn 1e Volvo is, maar zijn er geen bekende storingen die hier op lijken en makkelijker verholpen kunnen worden ? =)
of kan de Volvo op locatie worden uitgelezen?
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:23  ·  #4
overgens zijn de problemen met de KM-teller pas ontstaan nadat ik met een lege accu stond, auto start prima, maar had een interieur lampje in het armsteun gevonden, deze ontbrak bij de passagierskant in het dashboard, na deze te hebben aangesloten, stond de auto 3 dagen stil, het lampje was erg warm en de accu was leeg.
Ook is na de lege accu het remsysteem lampje gaan branden.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:48  ·  #5
Wat je zou kunnen proberen is om het circuit te ontladen. Dit kan je doen door middel van beide accuklemmen gedurende een minuut tegen elkaar te houden en dan weer terug te monteren op de accu. Wellicht dat dit gaat helpen.... Uitlezen op locatie is eventueel mogelijk. Echter waar staat de auto?
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 18:01  ·  #6
het circuit ontladen ga ik zeker proberen! het resultaat volgt snel.

de Volvo staat in Arkel, Zuid-Holland. (dorpje vlakbij Gorinchem. (tussen Utrecht en Dordrecht)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 18:06  ·  #7
Pfoeh, dat is wel een heel eind uit de richting voor mij. :( Probeer inderdaad eerst maar even dit grapje. Dan kunnen we altijd nog even zien. Ik woon namelijk in de achterhoek. Op welke termijn wil je de Volvo op de weg zetten dan?
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 18:09  ·  #8
ja ik had ook al even google maps ingevoerd naar Lichtenvoorde, dat is een flinke rit zag ik al. we gaan eerst proberen het thuis op te lossen, ik heb ook een kennis met een autobedrijf, wie weet kan hij iets regelen. In ieder geval super bedankt voor het aanbod! De Volvo zal na de winter pas het asfalt op gaan. hij gaat binnenkort gestald worden.

is het overgens niet mogelijk om uit China een kabel te laten komen, en een programma te downloaden om de auto uit te lezen? >_<
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 18:12  ·  #9
De Dice kun je laten komen. Echter is uitlezen met deze tool op een Classic niet mogelijk! Hiervoor heb je een VagCom KKL interface nodig met VolFCR. Dan de poortsnelheid lager zetten en het werkt. ;) Mocht het allemaal echt een probleem gaan worden dan geef maar een gil kerel! ;)
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 20:18  ·  #10
Bedankt voor de tip! Zegt me allemaal vrij weinig haha! Ik ga t uitzoeken!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 16.09.2013 - 21:54  ·  #11
Kijk maar eens even kerel. Maar komt helemaal goud met die wagen! ;)
NickBV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arkel
Leeftijd: 31
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 17.09.2013 - 13:28  ·  #12
Na de accu te hebben ontladen werken de km teller, dagteller, snelheidsmeter, verbruiksmeter etc. Weer! Echter blijven nog wel de lampjes van koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof branden (waarschijnlijk de vlotters die kapot zijn) en de lampjes van SRS en Service.
Kan het branden van het servicelampje te maken hebben met kapotte mistlichten voor? De zekering was doorgebrand, na vervangen v d zekering en inschakelen mistlicht, brandde deze direct weer door. (nog niet naar de mistlichten gekeken)
In ieder geval al bedankt voor de goede tip betreft circuit ontladen!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 17.09.2013 - 13:40  ·  #13
Ik denk dat SRS en service gewoon gereset moeten worden door middel van uitlezen. Is overigens geen afkeur. De vlotters kunnen inderdaad vastzitten maar weet je zeker dat het geen zekering of relais is? Of wellicht een slechte stekkerverbinding?

Roffelende groet,

Tristan
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 17.09.2013 - 13:55  ·  #14
Voor het koelvloeistoflampje kun je eens kijken aan de onderkant van het expansievaatje. Deze kun je er uit tillen (omhoog), aan de onderkant zit een sensor welke nog wel eens los wil trillen. Deze goed vastdrukken en eventueel het stekkertje schoonmaken en opnieuw vastklikken wil nog wel een helpen, dit komt vaker voor. (mijn classic had er ook wel eens last van)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: brandende storingslampjes??

 · 
Posted: 17.09.2013 - 14:01  ·  #15
Dat is inderdaad ook nog een idee Edwin! Daar zou het probleem zo maar eens mee opgelost kunnen zijn. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0