Hallo allemaal,
Mijn auto heeft al een tijdje problemen met aanslaan.
Het probleem is niet consistent. Er zijn dagen dat de auto nergens last van heeft. Inmiddels begint het me echt te irriteren en heb ik me rot lopen zoeken naar een oorzaak. Veel overleg gehad met monteurs over hun idee hier over. Ik zal eens voorleggen wat er gebeurd op een "slechte dag".
De motor start (start motor draait) maar slaat niet aan. Na een aantal seconden slaat de motor aarzelend aan of heeft nog een beetje overtuiging nodig om aan te slaan. Vervolgens loopt de motor een seconde of 2 goed en loopt vervolgens een paar slagen te haperen. Gevolgd door de melding beperkt motor vermogen. Na een paar minuten verdwijnt deze melding en de auto gedraagd zich normaal, al merk ik wel een beetje vermogensverlies. Na veel dingen vervangen te hebben blijft de enige dader de brandstofpomp over. De symptomen komen redelijk overeen met wat er gebeurd met weinig druk en langzaam opbouwen van benzine druk. Ook komt er een fluitend geluid bij de achterkant vandaan. Het fluiten veranderd van toonhoogte met gas geven.
Mijn auto is een volvo v70 2.4t uit 2001 met 300000 op de teller. Het uitlezen van de auto geeft geen foutmelding terug. Inmiddels is het gashuis en inlaat schoon gemaakt. Oliedrukherstel is preventief gedaan. Benzine filter vervangen, startmotor vervangen, bobines na gekeken, accu vervangen, dynamo na gekeken.
Woont er misschien iemand in de buurt van Houten die een brandstofdruk meter heeft en de brandstofdruk van mijn auto wilt meten?
Wil niet klakkeloos de pomp vervangen als deze gewoon goed werkt en dus niet vervangen hoeft te worden.
Mijn auto heeft al een tijdje problemen met aanslaan.
Het probleem is niet consistent. Er zijn dagen dat de auto nergens last van heeft. Inmiddels begint het me echt te irriteren en heb ik me rot lopen zoeken naar een oorzaak. Veel overleg gehad met monteurs over hun idee hier over. Ik zal eens voorleggen wat er gebeurd op een "slechte dag".
De motor start (start motor draait) maar slaat niet aan. Na een aantal seconden slaat de motor aarzelend aan of heeft nog een beetje overtuiging nodig om aan te slaan. Vervolgens loopt de motor een seconde of 2 goed en loopt vervolgens een paar slagen te haperen. Gevolgd door de melding beperkt motor vermogen. Na een paar minuten verdwijnt deze melding en de auto gedraagd zich normaal, al merk ik wel een beetje vermogensverlies. Na veel dingen vervangen te hebben blijft de enige dader de brandstofpomp over. De symptomen komen redelijk overeen met wat er gebeurd met weinig druk en langzaam opbouwen van benzine druk. Ook komt er een fluitend geluid bij de achterkant vandaan. Het fluiten veranderd van toonhoogte met gas geven.
Mijn auto is een volvo v70 2.4t uit 2001 met 300000 op de teller. Het uitlezen van de auto geeft geen foutmelding terug. Inmiddels is het gashuis en inlaat schoon gemaakt. Oliedrukherstel is preventief gedaan. Benzine filter vervangen, startmotor vervangen, bobines na gekeken, accu vervangen, dynamo na gekeken.
Woont er misschien iemand in de buurt van Houten die een brandstofdruk meter heeft en de brandstofdruk van mijn auto wilt meten?
Wil niet klakkeloos de pomp vervangen als deze gewoon goed werkt en dus niet vervangen hoeft te worden.