Brandstoffilter vervangen

 
 
 
 
 
KCN
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2021
Subject:

Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 10:43  ·  #1
Goedemorgen allen,

Aangezien ik vrijwel alle onderhoud aan de V70 zelf doe, heb ik net na aanschaf een (heel) grote beurt uitgevoerd.
Van de auto-onderdelen zaak alle filters, vloeistoffen, bougies en een brandstoffilter meegekregen. Helaas heb ik tot op heden niet kunnen vinden waar het brandstoffilter zit. Op het Volvo forum werd gesuggereerd dat dit type motor geen brandstoffilter heeft. Op zich mogelijk maar toch lijkt me dat niet heel voor de hand liggend. Aan de andere kant, ik heb ook nog steeds geen filter kunnen vinden op een voor de hand liggende plaats.

Is er iemand die hier een zinvol antwoord heeft? Heeft mijn Volvo een brandstoffilter en zo ja, waar kan ik deze vinden?
Het betreft een V70 uit 2010 met de 2.0t motor van Ford.

Alvast dank voor het meedenken.

Chris
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 10:51  ·  #2
Ik vermoed dat die in de tank zit, volgens mij is het dit onderdeelnummer: 32242190.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 12:56  ·  #3
Ik heb indertijd een filter gekocht omdat ik bij de vorige V70's deze altijd verving. Heb niet kunnen vinden waar er een zou zitten. Heb de auto nu 11 jaar en er is nog steeds geen benzine filter vervangen.
Ik heb er wel al 11 jaar eentje liggen die er volgens Volvo onder zou zitten maar dat klopt dus helemaal niet.........
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4100
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 13:52  ·  #4
Als ik me niet vergis is er een bepaald motortype dat alleen met extern / te vervangen filter is geleverd in gebieden waar lage brandstofkwaliteit te verwachten is, wellicht is dat bij jullie het geval. Hoe dan ook zou dit in vida toch te bevestigen moeten zijn, lijkt me.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 13:22  ·  #5
Quote door Bolbo

Als ik me niet vergis is er een bepaald motortype dat alleen met extern / te vervangen filter is geleverd in gebieden waar lage brandstofkwaliteit te verwachten is, wellicht is dat bij jullie het geval. Hoe dan ook zou dit in vida toch te bevestigen moeten zijn, lijkt me.


Niet kunnen vinden in Vida Bolbo. Die geeft een bepaald type filter op die bij de rechter draagarm achter zit. ZOU zitten.......Zit er echter gewoon niet..... ;-)
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 13:45  ·  #6
Brandstoffilter zit vaak bij de tank idd, vlak bij de bron zeg maar. Ik heb er ook eentje zien zitten bij mijn auto, die vervang ik volgend jaar wel. :-)
KCN
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2021
Subject:

Re: Brandstoffilter vervangen

 · 
Posted: 07.10.2021 - 13:24  ·  #7
Dank voor de reacties. Ik kan extern inderdaad geval niets vinden. Scheelt een boel zoeken als Vida aangeeft dat er geen filter is.
Deventer is natuurlijk wel ver naar het oosten maar ik vermoed dat dit al valt onder de gebieden met slechte brandstofkwaliteit :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0