Brandstofpomp defect of ?

 
 
 
 
 
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 33
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Brandstofpomp defect of ?

 · 
Posted: 30.01.2015 - 21:09  ·  #1
Hallo Forum leden,

Ik heb een prachtige Volvo S60 D5 2.4 uit 2005, automaat. Deze is gechiptuned en een powermodule in. Geweldige auto met maar lieft 200 PK! Een waar plezier om in te rijden.

Althans, als die wilt rijden...

Dit is het probleem..

Het begon met het probleem dat die onder het rijden, snelheid maakt niet uit, terug viel naar stationair toeren, en 2 a 3 tellen later de auto stilviel. Geen rare lampjes of foutmeldingen op het display. Nja goed kan wel eens gebeuren dus stoppen, in de P, starten en weer verder..

Het ging 3 weken goed totdat het nog eens voorkwam maar toen op de snelweg. En ja, het is een automaat dus je moet stilstaan wil je hem weer kunnen starten...

Toen na de 2e toch maar even naar de dealer om uit te lezen. Helaas nergens foutmeldingen te bekennen. Nja alleen lucht kwaliteit sensor, maar dat had er niks mee te maken ;-).

Op advies van de dealer, doorrijden totdat het vaker voorkomt.

Paar weken later gebeurt het steeds vaker het afslaan op bovenstaande manier. Totdat die op een gegeven moment helemaal niet meer wilde aanslaan. De ANWB gebeld en hun konden de melding zien: "brandstofdtuk sensor commen rail te laag". Met deze foutmelding naar de dealer, nogmaals uitlezen. Helaas geen foutmeldingen meer..

Hun advies, brandstoffilter vervangen. Deze heb ik inmiddels vervangen en deze was best zwart. Niet dicht geslipt maar gewoon zwart van kleur. Nu 2 weken na de vervanging wil deze af en toe starten, als ik gas geef dan blijft die lopen, maar laat ik het gas los dan slaat die weer af en slaat dan ook niet meer aan.. Wacht ik een halve dag, dan doet die het wel weer en zo herhaald zich dat.

Aangezien de auto nu helemaal niet meer start of ik moet echt heel heel veel geluk hebben, ook ik koop Staatsloterij en ik denk dat ik daar nog eerder prijs heb dan de auto wilt starten, weet ik niet wat ik nog kan doen.

Ik wil eigenlijk ook geen hoge rekeningen..

Ik heb ook die reinigingsmiddelen erin gegooid, maar dat helpt tot nog toe vrij weinig..

Wie kan me helpen wat het zou kunnen zijn of wat ik kan testen of kan doen?

Ik hoor het graag!
timbogronau
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 78
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Brandstofpomp defect of ?

 · 
Posted: 05.02.2015 - 21:44  ·  #2
Gebeurt het altijd als de tank op het laatste kwart zit
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Brandstofpomp defect of ?

 · 
Posted: 05.02.2015 - 21:59  ·  #3
eh dealer is volvo dealer en uitlezen met Vida?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0