Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 
 
 
 
 
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 38
Berichten: 24
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 14:54  ·  #1
Beste forumleden,

Zoals de titel het al beschrijft... is nu voor de 2e keer de brandstofpomp van mijn " trouwe " v70 defect (ze hebben het over de aansluiting van de pomp dat die steeds " doorbrand"

De eerste keer bij 307.000km... de 2e keer bij 352.000km...

Mijn schoonvader heeft ook een D5 maar dan vanuit 2006, en heeft dit nog nooit gehad.. (net iets boven 400K)

Auto is stage 1 getuned bij OBBE tuning, maar wordt niet overmatig zwaar belast .

Tank is schoon, geen viezigheid --> en tank alleen bij een AVIA/BP of Shell

gezien de eerste keer een vervanging gedaan was bij de officiele volvo dealer bij mij om de hoek, ben ik hier weer naartoe gegaan met de vraag, of dit normaal is dat deze zo snel de geest weer gegeven heeft (en gezien de reparatie bijna 1000 euro was)

Antwoord terug : dit is niet normaal, maar kan wel eens voorkomen.. --> garantie is bijna 2 maanden overtijd, dus ik kon fluiten naar iets van coulance.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad ? want de auto bevalt mij ontzettend goed.. maar dit gooit wel enorm roet in het eten met onderhoud, gezien ik elke keer zon kleine 1000 piek kwijt ben aan die &*^$@$# pomp..
Alleen ik wil voorkomen dat ik over een jaar (of 2) weer sta... want de auto heeft net een nieuwe distributieriem/waterpomp en riemen gehad + compleet het onderstel in nieuwe rubbers gestoken.. en de rekening was niet mals...

Auto krijgt elke 20.000km z'n onderhoud, en die wordt gewoon netjes door de garage gedaan.

Vraagje: is er misschien een andere optie qua pomp of iets dergelijks ? een die wel gewoon een paar ton mee kan ?
of is dit gewoon echt een zwakke plek van de auto.. (want dan zit ik er serieus nog wel over na te gaan denken om het zelfde '06 model D5 te gaan kopen als van mn schoonpa.

Sorry voor mijn geraas.. maar dit is wel echt 3x Kilo Utrecht Tango...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 16:35  ·  #2
Vwb die 2 maanden over tijd, daar zou ik echt geen genoegen mee nemen.

“conformiteit eis” in Google , eerste hit.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 409
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 17:02  ·  #3
En € 1000,00 voor de vervanging van enkel de brandstofpomp??
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 655
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 17:43  ·  #4
Was het bij de officiële Volvo dealer tegenwoordig ook niet zo, "éénmaal gerepareerd, levenslang gegarandeerd"?

Edit:
https://www.media.volvocars.co…onderdelen
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 17:52  ·  #5
Klopt, dat is wat ze aangeven.
Zolang je eigenaar bent heb je garantie op de reparatie.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 18:04  ·  #6
En als het nu hetzelfde euvel is, "doorbranden van de aansluiting" dan lijkt het erop dat ze het feitelijke probleem dus niet hebben opgelost, maar enkel de gevolgschade (kapotte pomp door oorzaak XYZ). Ze hadden de oorzaak van het doorbranden moeten oplossen, bijv. slechte connectie (waardoor overgangsweerstand, waardoor oververhitting) of andere redenen die men zou kunnen verzinnen.
Tuurlijk, na vele 100.000km kan er wel eens iets kapot gaan (zeker met electronica), maar als het nu weer voorkomt en het is hetzelfde probleem, dan vind ik wel dat ze daar wat professioneler mee om mogen gaan.
Brandstofpomp vervangen bij een V70 is niet zo heel moeilijk, kan onder de achterbank. Bij onze Focus moest de hele tank er onderuit en dat was aanzienlijk goedkoper (wel in Spanje en bij buurtgarage dus niet vergelijkbaar qua uurtarief).
Ik zou de auto zeker niet wegdoen om dit euvel, zeker niet gezien hetgeen je allemaal al hebt aangepakt.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 295
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 18:15  ·  #7
Quote door Kuip

Was het bij de officiële Volvo dealer tegenwoordig ook niet zo, "éénmaal gerepareerd, levenslang gegarandeerd"?

Edit:
https://www.media.volvocars.co…onderdelen

Niet op slijtage onderdelen staat in dat artikel. Daardoor komen ze vast onder een hoop claims uit.

Verder ben ik het met Bolbo eens, waarschijnlijk niet de oorzaak aangepakt alleen het gevolg.
gerardsmink
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Garsthuizen
Leeftijd: 36
Berichten: 68
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 04.04.2024 - 21:14  ·  #8
Had het er vorige week met mijn garage over, die gaf aan dat je bij een defecte pomp ook altijd de stekker/ connectie moet vervangen, aangezien je anders zo weer aan de beurt bent..
W.Bottema
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Putten
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

via achterbank?

 · 
Posted: 05.04.2024 - 17:09  ·  #9
Quote door Bolbo

En als het nu hetzelfde euvel is, "doorbranden van de aansluiting" dan lijkt het erop dat ze het feitelijke probleem dus niet hebben opgelost, maar enkel de gevolgschade (kapotte pomp door oorzaak XYZ). Ze hadden de oorzaak van het doorbranden moeten oplossen, bijv. slechte connectie (waardoor overgangsweerstand, waardoor oververhitting) of andere redenen die men zou kunnen verzinnen.
Tuurlijk, na vele 100.000km kan er wel eens iets kapot gaan (zeker met electronica), maar als het nu weer voorkomt en het is hetzelfde probleem, dan vind ik wel dat ze daar wat professioneler mee om mogen gaan.
Brandstofpomp vervangen bij een V70 is niet zo heel moeilijk, kan onder de achterbank. Bij onze Focus moest de hele tank er onderuit en dat was aanzienlijk goedkoper (wel in Spanje en bij buurtgarage dus niet vergelijkbaar qua uurtarief).
Ik zou de auto zeker niet wegdoen om dit euvel, zeker niet gezien hetgeen je allemaal al hebt aangepakt.


Ik heb ook een V70 III MY2009 maar kan echt niet bij de brandstofpomp via de achterbank. Bij mij moet de tank er onderuit, kwam ik achter toen ik er een standkachel heb ingebouwd. Bij het vorige model kon het wel.
Het probleem van de brandstofpomp is in elk geval geen 'kwaal' van de 2.4D. Succes!
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 05.04.2024 - 17:24  ·  #10
Neem aan dat daarmee remmen, multiriem etc bedoeld wordt en niet een brandstofpomp. Dan zou de hele marketing nergens op slaan.

Quote door Maartjinski

Quote door Kuip

Was het bij de officiële Volvo dealer tegenwoordig ook niet zo, "éénmaal gerepareerd, levenslang gegarandeerd"?

Edit:
https://www.media.volvocars.co…onderdelen

Niet op slijtage onderdelen staat in dat artikel. Daardoor komen ze vast onder een hoop claims uit.

Verder ben ik het met Bolbo eens, waarschijnlijk niet de oorzaak aangepakt alleen het gevolg.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 05.04.2024 - 18:13  ·  #11
Quote door W.Bottema

Quote door Bolbo

En als het nu hetzelfde euvel is, "doorbranden van de aansluiting" dan lijkt het erop dat ze het feitelijke probleem dus niet hebben opgelost, maar enkel de gevolgschade (kapotte pomp door oorzaak XYZ). Ze hadden de oorzaak van het doorbranden moeten oplossen, bijv. slechte connectie (waardoor overgangsweerstand, waardoor oververhitting) of andere redenen die men zou kunnen verzinnen.
Tuurlijk, na vele 100.000km kan er wel eens iets kapot gaan (zeker met electronica), maar als het nu weer voorkomt en het is hetzelfde probleem, dan vind ik wel dat ze daar wat professioneler mee om mogen gaan.
Brandstofpomp vervangen bij een V70 is niet zo heel moeilijk, kan onder de achterbank. Bij onze Focus moest de hele tank er onderuit en dat was aanzienlijk goedkoper (wel in Spanje en bij buurtgarage dus niet vergelijkbaar qua uurtarief).
Ik zou de auto zeker niet wegdoen om dit euvel, zeker niet gezien hetgeen je allemaal al hebt aangepakt.


Ik heb ook een V70 III MY2009 maar kan echt niet bij de brandstofpomp via de achterbank. Bij mij moet de tank er onderuit, kwam ik achter toen ik er een standkachel heb ingebouwd. Bij het vorige model kon het wel.
Het probleem van de brandstofpomp is in elk geval geen 'kwaal' van de 2.4D. Succes!



Same here , s80 2010, niveau sensor kapot. Zit in pomp verwerkt en daarvoor tank zakken en dus ook uitlaat etc…

Kost bij dealer 2000. Bij gewone Volvo adres 1000.
Die gaf echter aan dat het geen zeldzame actie aan het worden is.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 08.04.2024 - 10:04  ·  #12
Quote door W.Bottema

Ik heb ook een V70 III MY2009 maar kan echt niet bij de brandstofpomp via de achterbank. Bij mij moet de tank er onderuit, kwam ik achter toen ik er een standkachel heb ingebouwd. Bij het vorige model kon het wel.
Het probleem van de brandstofpomp is in elk geval geen 'kwaal' van de 2.4D. Succes!


Dan heb ik mij vergist met de V70n. Ik heb het nog niet voorhanden gehad bij de nn, dus zal mijn stelling fout zijn - waarvoor excuses.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 08.04.2024 - 13:05  ·  #13
Waar je de pomp zou verwachten, zit hij niet :-)


BTW: Door slechte contacten brand een pomp niet door, de stroom gaat naar beneden niet om hoog met slechte contacten.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 08.04.2024 - 13:20  ·  #14
Quote door JohanV70

Zoals de titel het al beschrijft... is nu voor de 2e keer de brandstofpomp van mijn " trouwe " v70 defect (ze hebben het over de aansluiting van de pomp dat die steeds " doorbrand"

De eerste keer bij 307.000km... de 2e keer bij 352.000km...
[...]
Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad ? want de auto bevalt mij ontzettend goed.. maar dit gooit wel enorm roet in het eten met onderhoud, gezien ik elke keer zon kleine 1000 piek kwijt ben aan die &*^$@$# pomp..
Alleen ik wil voorkomen dat ik over een jaar (of 2) weer sta... want de auto heeft net een nieuwe distributieriem/waterpomp en riemen gehad + compleet het onderstel in nieuwe rubbers gestoken.. en de rekening was niet mals...

Yep, probleem hier ook gehad, 1x bij de vorige eigenaar, 1x bij ons.
Auto heeft op 13-1-2017 bij de Volvo-dealer in Stockholm een nieuwe brandstofpomp gekregen voor de lieve som van 8000 Zweedse kronen, ruim 800 euro. Niet veel later was de eigenaar kennelijk de auto zat, is in februari verkocht, en geexporteerd. In april 2017 kochten we 'm.
Op Kerstavond 2017 ging de brandstofpomp weer stuk. Volvo Assistance was nog geldig op de auto, dus we kregen een vervangende auto voor de Kerstdagen, maar Volvo gaf niet thuis qua coulance, want reparatie was bij een dealer in het buitenland gebeurd (ondanks dat we de factuur hadden, die zat bij de onderhoudshistorie) en na export vervalt alle garantie. Dikke middelvinger dus van Volvo, het lijken wel VAG-praktijken.
Op 3 januari 2018 was de auto weer klaar, rekening bedroeg 796 euro bij de dealer. De tank moet er inderdaad onderuit, van bovenaf kom je er niet bij. Behalve de brandstofpomp, die overigens niet echt stuk was (alleen een contact een beetje gesmolten), is er ook een stuk bedrading en een stekker vervangen. Want dat is de oorzaak dat de boel steeds uitfikt, volgens de monteur bij de dealer. Als er eenmaal een slecht contact is wordt dat heet en dan smelt op een gegeven moment de boel uit elkaar. Dus met alleen de brandstofpomp vervangen ben je er niet.

Sindsdien (even afkloppen!) geen problemen meer gehad met de brandstofpomp, en we zijn inmiddels 80.000 km verder.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 284
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 08.04.2024 - 13:45  ·  #15
Waarom solderen zij dan deze contacten niet?
Ben je van dat gezeur af
 
Selected quotes for multi-quoting:   0