Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 
 
 
 
 
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 20:17  ·  #1
Hallo, mijn naam is Jan en ben nieuw op dit forum.
Min eerste vraag gaat over de v70 van mijn broer.
Ik heb een model voor de facelift 2002. Hij heeft er een van net daarna 2004.
Recent is hij een buitenspiegelkap verloren. Deze blijkt erg lastig te bestellen door de dealer.
Het gaat over een spiegelkap met een knipperlicht erin. Door een sloper en dealer is gezegd dat dit zelfbouw is geweest. Is dit probleem herkenbaar bij andere mensen, kan dit kloppen, of is dit soort spiegels gewoon te bestellen? Ik kan me niet voorstellen dat dit zelfbouw is. Foto is een voorbeeld van de juiste spiegelkap

http://auto.autoscout24.nl/Vol…-239317178
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 20:23  ·  #2
Zijn originele spiegels, heb ze zelf ook.
Spiegelkappen is los te koop.
Demontage bedrijven verkopen liever complete spiegels, zit meer winst op..... :devil:
Kap in de juiste kleur vinden zal niet meevallen, misschien via onderdelenljn on onderdelenzoeker.
Succes
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 21:38  ·  #3
Ik snap hem!! :D De dealer besteld onderdelen op kenteken en in 2004 waren deze spiegels met knipperlichten er nog niet! O-) Dit is pas vanaf modeljaar 2007! Dus er zijn later waarschijnlijk andere spiegels opgezet en dat had deze dealer niet door! O-) Dus nog even doorvragen of duidelijk laten zien wat je zoekt en anders een andere dealer zoeken, die het wel snapt, succes. ;-)

Groet, Hans.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 21:54  ·  #4
Zou me inderdaad niet verbazen.
Heb ooit eens een dvd navigatie in een S60 uit 2001 gebouwd.
Het was een regelrecht drama om het juiste rooster erbij te krijgen.
Ondanks dat ik aangaf dat er een 16-9 scherm in zat, kreeg ik tot 2 maal aan toe eentje voor de cd uitvoering. >_<
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Spiegelkappen

 · 
Posted: 19.11.2013 - 22:09  ·  #5
Het klopt dat er op kenteken is besteld. Toch vind ik dat een dealer met kennis van zaken dit wel moet weten. Vooral als degene bij de auto staat. Zal hem met deze info eens naar bv. Van Tilburg in Deurne sturen. Denk dat het nu goed komt! Bedankt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 22:13  ·  #6
Vraag anders eens naar de magazijnchef en vertel hem dat je modeljaar 07 spiegels op je auto hebt.
Dikke kans dat het dan in 1x goed gaat.
Succes.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Buitenspiegel v70 met knipperlicht

 · 
Posted: 19.11.2013 - 23:45  ·  #7
Mijn ervaring is dat dealers echt niet alles weten. Had ik destijds ook bij mijn 850. De eerste 2 jaar hadden die brede mistlampen op de plaats van de luchtroosters onder in de bumper. Daarna werden dat ronde pitjes waarvoor gaten in de bumper geboord moesten worden. De verkoper bij Volvo kon me niet vertellen waarom dit was. Ik ging even bij Carlo Schmidt hier in Gemert aan en die wist me direct te vertellen dat de exemplaren op de plaats van de luchtroosters waren vervallen omdat dit problemen gaf met de koeling van de remmen.
Je zou ook bij Carlo kunnen informeren, heb van diverse Volvo rijders gehoord dat hij met onderdelen die je bij hem haalt goedkoper is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0