Buitenspiegels

Spiegels draaien niet de zelfde kant op.

 
 
 
 
 
v70user
 
Avatar
 
Subject:

Buitenspiegels

 · 
Posted: 21.02.2010 - 11:36  ·  #1
Hallo,
ik heb eigenlijk een raar probleem.
Deze morgen bediende ik de knop om mijn buiten spiegels uit te klappen en tot mijn verbazing deed alleen de linker spiegel dit. Toen ik nog een keer drukte deed de rechter het wel maar ging gelijkertijd de linker weer naar binnen.

Hoe kan ik dit nu weer in order krijgen?

Heeft iemand anders dit probleem ook al eens gehad of is het zo algemeen nieuws dat je gewoon zou moeten weten.

mvg V70user
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 28.02.2010 - 01:13  ·  #2
Hoi V70user,

ik heb hetzelfde gehad nadat ik een stecker van de spiegel (in de deur) los had gehad. Dit was makkelijk op te lossen door de zekering van een van de spiegels eruit te halen, dan de spiegels bedienen tot ze beiden ingeklapt zijn (of juist beiden uitgeklapt), en dan de zekering er weer in.

Succes.
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 04.02.2012 - 08:44  ·  #3
Hallo,

Mijn spiegels klappen ook niet goed meer. en de tip van de zekeringen werkt ook niet. wat kan ik hier aan doen??

Bvd Marco
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 05.02.2012 - 11:29  ·  #4
Quote door hoepel

Hallo,

Mijn spiegels klappen ook niet goed meer. en de tip van de zekeringen werkt ook niet. wat kan ik hier aan doen??

Bvd Marco


Ik ga er even vanuit dat je dit ook bij temperaturen boven 0gr Celsius hebt.
Heb je al geprobeerd het mechanisme te smeren ?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 05.02.2012 - 12:14  ·  #5
Als die nou komt omdat één van de spiegels vastgevroren zat, waarom bedien je dan de spiegels niet terwijl iemand of jij zelf (als je een ander ze laat bedienen) één spiegel tegenhoudt?
Lijkt me dat het probleem ook door een blokkering is begonnen....

Succes
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 05.02.2012 - 14:25  ·  #6
Quote door Steve

Als die nou komt omdat één van de spiegels vastgevroren zat, waarom bedien je dan de spiegels niet terwijl iemand of jij zelf (als je een ander ze laat bedienen) één spiegel tegenhoudt?
Lijkt me dat het probleem ook door een blokkering is begonnen....


Klopt hiermee is het begonnen, er had iemand anders met mijn auto gereden en die had er niet zo op gelet met uitklappen om het ijsvrij te maken, Maar de ander tegen houden wilde ook niet lukken...
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 12.02.2012 - 10:09  ·  #7
Hallo,

De spiegels werken nog steeds niet naar behoren, nu hoorde ik van een collega die ook een volvo heeft dat hij ook problemen had met de spiegels maar toen een nieuwe update heeft gedaan bij de volvo dealer. Heeft iemand hier ervaring mee?? Of heeft iemand nog een andere tip..

Bvd Marco
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 16.02.2012 - 01:41  ·  #8
De tip met de zekering werkt wel, ik had het vorige week zelf ook nog met een vastgevroren spiegel. Ik moet alleen bekennen dat ik met mijn eerdere post niet geheel volledig ben geweest. (was ook al een tijd geleden dat ik het zelf had en mijn eerste ingeving zoals ik die eerder postte, werkte idd niet zoals het moest).

Er zitten 3 zekeringen in, voor elke deurmodule 1 (uit m'n hoofd 35 en 36) en een hoofdzekering voor beide (ook uit m'n kop 27).
Werkwijze:
Auto op contact en spiegels bedienen. Dan zekering van een van beide deurmodules uitnemen (dus 35 of 36 en dan bij voorkeur die van de speigel die de eerste keer niet meer mee deed toen het mis ging, was bij mij de rechter) en spiegels opnieuw bedienen (als het goed is staan ze dan in de gelijke stand omdat er 1 niet meer mee doet). Dan contact eraf en de hoofdzekering (27) eruit. Even een minuutje wachten en dan zekering deurmodule er weer in en dan de hoofdzekering er weer in. Dan weer op contact en als het dan goed is werkt het weer zoals het hoort. Bij de mijne wel in elk geval.

Ben benieuwd, succes!
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 20.02.2012 - 12:07  ·  #9
Quote door V70 2.4T

De tip met de zekering werkt wel, ik had het vorige week zelf ook nog met een vastgevroren spiegel. Ik moet alleen bekennen dat ik met mijn eerdere post niet geheel volledig ben geweest. (was ook al een tijd geleden dat ik het zelf had en mijn eerste ingeving zoals ik die eerder postte, werkte idd niet zoals het moest).

Er zitten 3 zekeringen in, voor elke deurmodule 1 (uit m'n hoofd 35 en 36) en een hoofdzekering voor beide (ook uit m'n kop 27).
Werkwijze:
Auto op contact en spiegels bedienen. Dan zekering van een van beide deurmodules uitnemen (dus 35 of 36 en dan bij voorkeur die van de speigel die de eerste keer niet meer mee deed toen het mis ging, was bij mij de rechter) en spiegels opnieuw bedienen (als het goed is staan ze dan in de gelijke stand omdat er 1 niet meer mee doet). Dan contact eraf en de hoofdzekering (27) eruit. Even een minuutje wachten en dan zekering deurmodule er weer in en dan de hoofdzekering er weer in. Dan weer op contact en als het dan goed is werkt het weer zoals het hoort. Bij de mijne wel in elk geval.

Ben benieuwd, succes!


Bedankt, maar las het te laat. En de spiegelverstelling werkte ook niet goed meer. Maar ben vanmorgen naar de dealer geweest en laten uitlezen resetten hielp allemaal niets, toen update en nu werkt het weer.

Gr marco
oty
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 38
Berichten: 31
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: Buitenspiegels

 · 
Posted: 28.11.2012 - 11:44  ·  #10
Hallo,

Bedankt voor de informatie, bij mij werkte de truc bij het gebruik van beide (hoofd- en eigen-) zekeringen van de deurmodule(s).

Groeten,
Robbert.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0