Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

Welke merken en waar te koop?

 
 
 
 
 
Sendur
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:05  ·  #1
Bij poging tot uitlijnen vielen de bussen uit de draagarmen van mijn S60 2.4t uit 2002, dus die zullen vervangen moeten worden. Maar bij de leverancier van mijn vaste garage kosten die 160 euro per kant, wat ik aan de hoge kant vond. Ik kreeg de tip om zelf te gaan shoppen bij webshops omdat daar grote prijsverschillen in kunnen zitten. Ik heb inmiddels begrepen dat Lemforder een OEM merk is, en die zijn voor rond de 90 per kant te krijgen bij bijv mister auto. Ik kwam ook het merk Bölk tegen, heeft iemand daar ervaringen mee?

Ander dingetje wat ik nog nodig heb zijn nieuwe buitentemperatuursensoren die in de spiegels zitten; ik kom tot nu toe alleen maar complete spiegels tegen. Weet iemand waar de losse te koop zijn?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:07  ·  #2
Bij Motointegrator koop je de Lemforder draagarmen voor ca. 61 euro per stuk... dat is een goed adres.
Sendur
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:09  ·  #3
Quote door Doeke Dobma

Bij Motointegrator koop je de Lemforder draagarmen voor ca. 61 euro per stuk... dat is een goed adres.


Thnx! Had al geprobeerd op die site te zoeken maarre... wat is draagarm in het Duits? :-/ :D
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:10  ·  #4
Querlenker ;)
En idd, ik kan motointegrator ook aanbevelen!
Sendur
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:12  ·  #5
Danke schön!
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 20:35  ·  #6
Laatst voor mijn S60 2005 een buiten tempsensor (rechts onder spiegel) gekocht bij de Volvo dealer voor ~20 euro. Had gewoon gebeld want had geen nummer opgezocht.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 08.07.2019 - 23:04  ·  #7
Motorintergrator is prima voor hen die Duits spreken en de Duitse wetgeving mbt consumentenrecht en verzendvoorwaarcen een beetje begrijpen.
Voor de overige mensen is er Autodoc of indien mogelijk liever nog Bogijn vanwege hun goede service, snelle levering en juistheid van de bestelling.
Mijn persoonlijke ervaring: Misterauto heeft voor Volvo een beperkt assortiment en indien er iets misgaat bij de levering altijd gezeik met terug betalen! Overigens is autodoc ook niet bepaald perfect wat dat betreft.
Sendur
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 09.07.2019 - 16:15  ·  #8
Quote door Diechel

Laatst voor mijn S60 2005 een buiten tempsensor (rechts onder spiegel) gekocht bij de Volvo dealer voor ~20 euro. Had gewoon gebeld want had geen nummer opgezocht.


Nooit verwacht dat een dealer hier voor een snelle en goedkope oplossing zou kunnen zorgen, maar heb gebeld en ze liggen morgen al voor me klaar! :)

Zijn deze overigens gemakkelijk zelf te vervangen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 09.07.2019 - 23:42  ·  #9
Ja hoor deur paneel er af, spiegel er af, zit met drie boutjes, stekkertje los en weer vast, wijst zich vanzelf. Spiegel hoeft er niet perse af maar t maakt t wat makkelijker.
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 10.07.2019 - 00:51  ·  #10
Quote door Vogel

Motorintergrator is prima voor hen die Duits spreken en de Duitse wetgeving mbt consumentenrecht en verzendvoorwaarcen een beetje begrijpen.
Voor de overige mensen is er Autodoc of indien mogelijk liever nog Bogijn vanwege hun goede service, snelle levering en juistheid van de bestelling.
Mijn persoonlijke ervaring: Misterauto heeft voor Volvo een beperkt assortiment en indien er iets misgaat bij de levering altijd gezeik met terug betalen! Overigens is autodoc ook niet bepaald perfect wat dat betreft.


Ik bestel meestal bij motorintergrator of autodoc.
Tip voor de google chrome gebruikers en motorintergrator,even rechter muis knop,vertalen in het nederlands.
Scheelt een boel zoeken.
Bij autodoc niet via de site bestellen maar via de app,als je via de autodoc app besteld krijg je nog weer extra korting.
Op de site is er nu 23% ''korting'' op de App 25%.
Autodoc of misterauto of auto onderdelen24 (allemaal hetzelfde) heb ik nog nooit problemen gehad met verkeerde leveringen gelukkig.
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Buitentemperatuursensoren + draagarmen S60 2.4T 2002

 · 
Posted: 10.07.2019 - 08:46  ·  #11
Quote door Sendur

Zijn deze overigens gemakkelijk zelf te vervangen?


Ja, zoals WalterJ zegt. Het moeilijkste voor mij was de JST achtige connector uit de stekker te krijgen. Let op, je moet de groene connector open klikken voordat je de metalen connector verwijderd.

Deze PDF legt het goed uit:
http://www.imiv.ca/cms/uploads…o_Pins.pdf

Aangezien ik niet goed wist hoe ben ik er uiteindelijk achter gekomen, had een kleine spijker gepakt en de scherpe voorkant eraf geknipt. Deze voer je in het gat boven de connector in (groene stekker) en drukt hierop. Hiermee los je het vergrendel mechanisme van de connector.

Bij mij waren het 2 witte kabels die de spiegel in gingen. Gewoon spiegel verwijderen met 1 moer en je wipt hem er zo af. Stekker gaat gewoon door carrosserie heen. Daarna met een stukje plastic wip je de sensor eruit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0