Bumpers , kunststof delen

 
 
 
 
 
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:37  ·  #1
Mijn V70 zit gelukkig nog strak in de lak, wil alleen wat aan de kunststof strips opmde bumpers gaan doen, deze zijn wat faal geworden. Nu kan ik wel wat hier in de buurt gaan halen, maar ben toch erg benieuwd naar eventuele tips.

Peter
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:39  ·  #2
Je kan deze heel mooi krijgen door ze in te smeren met lijnzaadolie Peter. ;) Echt wonderlijk wat dat spul kunstof mooi kan krijgen. Lat wel... Het gaat hier om de matzwarte stripjes heh! ;)
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:44  ·  #3
Zie nu trouwens dat ik mijn topic verkeerd heb geplaatst . Dank je Trissy, maar is het niet zo dat lijnzaadolie vreselijk plakkerig blijft. Heb ooit eens , jaren geleden een houten tuin tafel daarmee behandeld, vond het nogal smerig spul. Doe dat dan met een doek op brengen?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:50  ·  #4
Ohw foutje maken is menselijk toch?? :D Je moet het inderdaad op een doek heel dun aanbrengen. Ik gebruik het bij mijn auto voor de daklijsten en dragers. Ziet er dan weer geweldig uit. Als je het te dik aanbrengt is hert inderdaad verschrikkelijk plakkerig. Even de tijd nemen voor het beste resultaat. ;) Wat je natuurlijk ook altijd zal kunnen doen is deze strips eraf halen en opnieuw spuiten. :)
jelled
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:52  ·  #5
welke lijnolie kan je het beste hiervoor gebruiken? gekookt of ongekookt? kom een boel verkopers tegen als ik op internet kijk, maar wil wel de juiste hebben.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:53  ·  #6
Gewoon de pure! Dus het liefst ongekookt. Je kan er tevens ook nog eens gerechten mee bereiden! ;)
jelled
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:54  ·  #7
top, kan ik mijn 15 jaar oude auto weer wat liefde geven
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 26.06.2013 - 21:57  ·  #8
Een keertje mooie kleien en dan in de wax zetten. ;) Moet jij eens kijken wat een juweeltje je dan weer hebt! :lol: :love: :love:
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 09:19  ·  #9
Ik heb de beste ervaringen met Trim Restorer van PoorBoysWorld, te verkrijgen bij de betere speciaalzaak.

Dit blijft niet vet, trekt heel snel in en is vochtafstotend. Lijnzaadolie werkt ook wel, maar is vrij kritisch met opbrengen en loopt sneller uit wegens minder goed intrekken.
jelled
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 11:33  ·  #10
dank voor de tip!
jelled
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 13:42  ·  #11
over het wassen, kleien en waxen: ik heb daar nog geen kaas van gegeten. ik neem het direct van je aan dat je auto er mooier van wordt, maar weet niet hoe dit in zijn werk gaat.
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 13:43  ·  #12
Tip van mijn vrouw! Moet zeggen ziet er weer als nieuw uit. ze schilderd nog al veel met acrylverf. zwarte acrylverf op een bordje, met een breedt uitlopende zachte kwast op bordje wat uitdunnen , uitsmeren, zodat de kleur van het te behandelende deel ontstaat. Met een rustig tamponerende beweging aanbrengen op de echt lichte delen van stootstrip. Daarna rustig uitwrijven met een doek. Acrylverf is water bestendig, ziet er top uit. De andere delen die alleen wat verweerd waren , heb ik behandeld met Valma plastishine en ziet er ook weer goed uit.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 15:00  ·  #13
Dat laatste heb ik ook gedaan, alleen als de hoge drukspuit bij de wasserette er op staat is alles zo weer verdwenen.
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 15:08  ·  #14
Ja , dat zou inderdaad kunnen, vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met hoge druk spuit. Heb vroeger zelfs een keer gehad , dat ik zo een stuk lal er af spoot, sindsdien het liefst met de hand wassen.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Bumpers , kunststof delen

 · 
Posted: 27.06.2013 - 16:24  ·  #15
Het blijven ellendige dingen, die kunststof delen. Ik heb het volgende al geprobeerd:



soort van lijnolie erop
met een brander donker branden
acrylspuitbus
primen, acrylspuitbus, aflakken


en nog altijd is het frutje.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0