Ik had inderdaad gerekend met de totale band hoogte, 61 cm. Maar je meet inderdaad altijd over de velg, dus 72 mm klopt beter.
Zou zeker voor negatief camber gaan, al was het alleen al voor de looks!
Je mag altijd een correctie maken, zeker als je gelijk hebt
Ik heb t nog even nagerekend en gedacht (auw) en weet waar mn denkfout zit.
eerst even rekenen en idd grofweg 1 cm:
we willen de overstaande zijde berekenen van een hoek van 1 graad = afwijking onder boven/
overstaande zijde = tan( 1 graad) x aanlggende zijde(16 inch = 41 cm) = 0,72 cm dus -0, 3 grd = -0,2 mm met 0,9 grd speling dus tussen -1,2 en 0,6 grd wordt tussen -0,86mm en + 43 mm (ik zou altijd voor negatief camber gaan.)
mn denkfout zat m in de sporingsgetallen , Die heb ik in mn hoofd"zitten das 0.1 grd toespoor en dat is ruwweg 1mm dus 0,5 mm per kant met speling van 0.1 grd. dus ik zet ze meestal op 1 mm per kant.
Camber S60 -09 heeft -0,3 grd met 0,9 grd marge. 1grd is 1 mm verschil boven onderkant velg
dat betekend zoiets als iig negatief en maar een klein beetje en aan beide kanten het leifst ong gelijk.
ik
t gewoon met een waterpas tegen een reschthoekig blokje tegen de velgranden(niet op de band) als de auto recht staat. (ook weer even waterpas gebruiken ).
en verder zoals Steve aangeeft
Oja was deze nog ergens te vinden op het forum? zo nee hierbij nog maar eens: afstelgegevens sporing etc.
Moet toch even een correctie maken: 1 graden is 11mm verschil tussen boven en onderkant, scheelt factor 10!
Zou zeker voor negatief camber gaan, al was het alleen al voor de looks!
Quote door GRUNNS60
Je mag altijd een correctie maken, zeker als je gelijk hebt
Ik heb t nog even nagerekend en gedacht (auw) en weet waar mn denkfout zit.
eerst even rekenen en idd grofweg 1 cm:
we willen de overstaande zijde berekenen van een hoek van 1 graad = afwijking onder boven/
overstaande zijde = tan( 1 graad) x aanlggende zijde(16 inch = 41 cm) = 0,72 cm dus -0, 3 grd = -0,2 mm met 0,9 grd speling dus tussen -1,2 en 0,6 grd wordt tussen -0,86mm en + 43 mm (ik zou altijd voor negatief camber gaan.)
mn denkfout zat m in de sporingsgetallen , Die heb ik in mn hoofd"zitten das 0.1 grd toespoor en dat is ruwweg 1mm dus 0,5 mm per kant met speling van 0.1 grd. dus ik zet ze meestal op 1 mm per kant.
Quote door Ed
Quote door GRUNNS60
Camber S60 -09 heeft -0,3 grd met 0,9 grd marge. 1grd is 1 mm verschil boven onderkant velg
dat betekend zoiets als iig negatief en maar een klein beetje en aan beide kanten het leifst ong gelijk.
ik

en verder zoals Steve aangeeft
Oja was deze nog ergens te vinden op het forum? zo nee hierbij nog maar eens: afstelgegevens sporing etc.
Moet toch even een correctie maken: 1 graden is 11mm verschil tussen boven en onderkant, scheelt factor 10!