Canbus Functie Extender

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39726
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 17.05.2014 - 20:50  ·  #31
Op de sloop kom je ze nog wel eens tegen.
Als je het een beetje slim speelt, met de verkoop van je eigen spiegels, dan hoeft dit niet veel te kosten. ;-)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 17.05.2014 - 23:56  ·  #32
Quote door Roffeltje


probeer deze eens
http://www.volvotech.eu/firmware/cfe/updater/setup.exe

De link staat in de engelstalige tekst onder het kopje "Soft-Firmware" .
bij Volvotech CFE kiezen en omlaag bladeren.. dan vind je enkele tabbladen....waaronder die voor manuals en software.


Software geïnstalleerd op een Windows PC en de nodige settings aangepast.

Bedankt voor de link Bert.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 18.05.2014 - 10:23  ·  #33
Quote door PvL

Quote door Roffeltje


probeer deze eens
http://www.volvotech.eu/firmware/cfe/updater/setup.exe

De link staat in de engelstalige tekst onder het kopje "Soft-Firmware" .
bij Volvotech CFE kiezen en omlaag bladeren.. dan vind je enkele tabbladen....waaronder die voor manuals en software.


Software geïnstalleerd op een Windows PC en de nodige settings aangepast.

Bedankt voor de link Bert.


mooi toch? Daar is zo'n forum voor.. :love:
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 18.05.2014 - 14:59  ·  #34
Ik heb mijn vce\cfe nog in de kast liggen, moet nog een achter een kabel voor aan de dvd rti aan gaan.
Mis de functies toch wel.
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 28.06.2014 - 18:48  ·  #35
Heb laatst een andere Hu803 ingebouwd, zelfde bouwjaar. Nu merk ik wanneer de dash-display op de CFE functie staat, dat in de achteruit de radio niet automatisch zachter gaat. Ook wordt de dash-display even zwart (zonder tekst) wanneer ik de radiobediening op het stuur gebruik. De eerste klik, bijv volume down, verandert het volume niet.. de klikken daarna wel..
Wanneer ik de CFE niet op de dash-display heb staan maar bijv gemiddeld verbruik, dan werkt het wel zoals het hoort.
Heb nog niet geprobeerd een reflash te doen van de CFE.


Heb jij enig idee Patrick?
PS nog bedankt voor de tip voor de hidden bass instellingen op de poetsdag ;)
Heb er nog een sub bij gekocht trouwens.. :)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 28.06.2014 - 21:31  ·  #36
Ja wat je kan doen is de instellingen op slaan een oudere versie firmware uploaden en dan opnieuw de nieuwste versie. Haal hierna de instellingen weer op.
Ook al de cfe stroomloos laten liggen?

Moet er wel bij zeggen dat ik de nieuwere functies niet heb getest omdat hij nu niet in me auto zit sinds me nieuwe auto.

Graag gedaan :)
Toch nog een sub was de lage toon te weinig?
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 29.06.2014 - 00:21  ·  #37
Bedankt voor de goeie tip! Ik heb alleen nog maar firmware en settings opnieuw geflashed zonder terug te gaan naar vorige versie, goed om eens te proberen.
CFE stroomloos laten liggen heb ik weleens gedaan, toen ie naar de dealer terug ging, maar verder niet. Hoe lang is lang genoeg denk je?

Die sub is nog wel een projectje trouwens, hij zit er voorlopig nog niet in denk ik... Eigenlijk is hij inderdaad niet nodig maar kon hem niet laten liggen voor 60 euro (wel met kapotte versterker zoals ze vertelden bij Rima, woofer werkt wel). Moet met een vriend nog even goed doormeten wat er met de versterker aan de hand is. Anders is een klein Alpine versterkertje (MRX-M55 of kleiner) met speaker-level inputs (d-stijl) en "Remote Sensing automatic turn-on when using speaker-level inputs" misschien nog wel beter dan de originele versterker.
Wel ontlast je de fronts van de lage tonen door de sub. Beetje hetzelfde als jouw hoedenplankspeakers doen...

Het moet erin omdat het kan... :) Als er een sub voor jouw s60 was had ie er al bij jou ingezeten, toch? :)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 29.06.2014 - 00:41  ·  #38
Ja dat zal dan minuten werk moeten zijn, niet veel langer.

Ok, ja denk dat het wel mogelijk is met een vervangende versterker in de sub, wellicht eerst doormeten wat er stuk is wellicht een klein goedkoop onderdeel.
Met het plaatsen van de sub kun je de speakers in de front s minder laag geven zelf zeg ik wel altijd haal de lage tonen er niet volledig uit(klinkt persoonlijk dan minder vol). Dit herkend het systeem zelf niet. De spreakers bij mij op de hoedenplank zijn kwa gegevens de zelfde als de fronts alleen een andere opbouw.

Ja helaas is er geen sub voor een s60 anders had ik dit wel gedaan, er zijn wel opties voor losse subs maar hou het liever origineel. Nu moet ik niet klagen over het geluid in mijn s60, dat klinkt erg lekker alzit ik nog wel te zoeken naar de juiste instellingen.
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Canbus Functie Extender

 · 
Posted: 29.06.2014 - 01:41  ·  #39
Sorry, beetje off-topic maar oké (Premium Sound):
Het zijn echt goede en niet snel vermoeid klinkende luidsprekers. Weet bijna zeker dat Dynaudio de speakers gemaakt moeten hebben.
Moet zeggen dat ik kwa instellingen alleen aan de bass hoef te draaien na onze laatste instelling in het hidden menu.
De sub zal inderdaad voornamelijk voor het sublaag zijn, wat de fronts nu ook al best goed doen. Niet helemaal wegdraaien inderdaad.
Ook vorige week een GROM Plus met Tekst firmware ingebouwd met USB en AUX poort onder de armsteun. Klinkt best goed met FLAC's! Zit standaard wel meer bass en treble in dan Cd's. En misschien ook iets meer ruis..

De juiste instellingen bestaan denk ik ook niet. Iedere producer heeft bijv andere speakers en andere ruimten om af mixen. Elke cd klinkt ook weer anders kwa dynamiek...

Ik stuur je nog een PM , kunnen we nog een keer verder bomen over audio enzo:)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0