Carkit onderbreekt signaal park distance control

 
 
 
 
 
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 04.04.2013 - 16:13  ·  #1
Onlangs kwam ik er op zeer ongelukkige wijze achter dat mijn (parrot) carkit het signaal van mijn parkeer sensoren onderbreekt wanneer ik achteruit rij. Echter was dit bij mijn vorige S60 met dezelfde carkit niet het geval. Radio werd wel netjes onderbroken maar geluid van RTI en parkeer sensoren werd keurig doorgegeven tijdens het bellen. Wat me ook opviel is dat bij mijn vorige auto de radio (HU-850) op het display keurig aangaf "telefoon". Bij mijn nieuwe auto staat gewoon de RDS informatie op het display (HU-650) tijdens een telefoon gesprek.

Nu had ik op internet een speciale kabel gevonden om de Parrot rechtstreeks op de HU aan te sluiten. zie foto hieronder.

Zou dit uitkomst kunnen bieden? ik vermoet namelijk dat er nu gewoon een standaard signaal blokker van Parrot is ingebouwd die alle signalen blokt tijdens een telefoon gesprek. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 04.04.2013 - 19:08  ·  #2
Bij een HU-850 heb je een andere mute set nodig, anders blijft de center speaker doorratelen.
Kun je nog achterhalen wat je in je vorige auto had zitten ?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 04.04.2013 - 19:20  ·  #3
Nee dat kan ik helaas niet meer achterhalen. Maar zou het met een dergelijke adapter set op te lossen zijn?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 04.04.2013 - 19:25  ·  #4
Zou kunnen, maar ook zou je het de dealer eens kunnen vragen.
Ik weet dat ze dit vaker tegenkomen.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 04.04.2013 - 20:06  ·  #5
Ik had de dealer al om advies gevraagd en die gaven inderdaad aan bekend te zijn met dit probleem. Zou kunnen worden opgelost met een speciale kabel. Waren echter niet heel erg bereidwillend om veel meer info los te laten en stuurde vooral aan op het maken van een afspraak om langs te komen zodat ze het voor me konden verhelpen. Ik los dit soort probleempjes alleen altijd liever zelf op aangezien ik vermoet dat dat goed mogelijk moet zijn.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 30.08.2013 - 08:34  ·  #6
Dit probleem nog steeds niet weten op te lossen. In de tussentijd eens contact gezocht met Bob van Volvotech en hij vertelde me dat je een AEM in de kofferbak moet hebben om dit probleem te kunnen verhelpen. De carkit dient in dit geval op de AEM aangesloten te worden en tevens dient er software geinstalleerd te worden. Nou had ik al in mn kofferbak gekeken maar kon geen AEM vinden en ook geen (voorbereide) kabel om er een aan te sluiten.

AEM achteraf inbouwen schijnt behoorlijk in de papieren te lopen en een aardige klus te zijn dus dat zie ik niet zo zitten. Volgens Bob is dat ook de reden dat de meeste mensen dit probleem voor lief nemen.
Heeft iemand nog andere suggesties of alternatieven om te zorgen dat er wel een PDC signaal hoorbaar is wanneer de carkit in gebruik is? Het is nu (helaas :'( ) één keer mis gegaan bij achteruit rijden tijdens het bellen en wil graag voorkomen dat het nog een keer gebeurd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 30.08.2013 - 19:40  ·  #7
Heb je de dealer gevraagd of je weleens een AEM module nodig hebt hiervoor ?
Zoe mij niets verbazen dat dit ook zonder kan worden opgelost.
Eigenlijk zou je eens dat verhaal met die kabel uit moeten spitten.....
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Carkit onderbreekt signaal park distance control

 · 
Posted: 30.08.2013 - 20:11  ·  #8
Ja dat dacht ik gedaan te hebben Hans. Alleen vertelde Bob mij dat dat echt niet ging helpen. Volgens hem zit mn carkit hoogst waarschijnlijk zo aangesloten. Als de dealer zou beweren dat ze het zonder AEM konden moest ik het meteen laten doen zei Bob.... maar hij was er van overtuigd dat dat niet ging lukken. Maar zal voor de zekerheid toch nog eens informeren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0