Carterplug

 
 
 
 
 
Roboer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Annen (Drenthe)
Berichten: 104
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Carterplug

 · 
Posted: 08.07.2017 - 16:42  ·  #1
Mijn wagen is in februari 2016 voor een grote beurt geweest bij een garagebedrijf (niet specifiek volvo) Later ben ik bij Raymond geweest voor een oliewissel inclusief motorreiniging. Hier bleek dat de grote beurt niet echt kundig uitgevoerd is geweest. De carterplug wist Raymond niet los te krijgen, zelfs met een beitel is het niet gelukt. Voor het filterhuis hetzelfde verhaal, bruut vastgezet en niet los te krijgen. De tool van Raymond ging er zelfs op stuk. Na veel zoek en denkwerk, vandaag toch maar eens aan het sleutelen met een maat van me. Een spiraaldop voor de plug en een betere tool voor het filter. Om een groter moment te krijgen hebben we een momentsleutel gebruikt. Alles weer zoal het hoort. :-)
Ook de bougies en bobines vernieuwd, bleek dat er verschillende bougies geplaatst waren. Nieuw brandstof en pollenfilter. Kortom klaar voor de vakantie!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Carterplug

 · 
Posted: 08.07.2017 - 16:57  ·  #2
Lijkt me een overduidelijk gevalletje eens maar nooit weer...
Mag je nog van geluk spreken dat er geen schade aan het schroefdraad van je carter is ontstaan met mogelijke lekkage of scheuring tot gevolg.
Chriske
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Leeftijd: 43
Berichten: 608
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Carterplug

 · 
Posted: 08.07.2017 - 17:40  ·  #3
Gelukkig nog los gekregen, is maar goed dat ie niet is afgebroken :open_mouth:
Hebben ze hem met een slagmoersleutel vast gezet met max koppel of zo?? In ieder geval weer opgelost 👍
 
Selected quotes for multi-quoting:   0