Centrale deurvergrendeling

1deur opent steeds

 
 
 
 
 
jwgranenkoop
 
Avatar
 
Subject:

Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 15.09.2011 - 19:03  ·  #1
Beste,

Ik heb een volvo v70, vorige model. Sinds vandaag gaat de auto niet meer dicht. D.w.z als ik met de afstandsbediening of met de sleutel de auto op slot doe gaan alle deuren dicht maar direct daarna gaat de portier rechtsvoor weer open. Het alarm gaat wel aan.

Kent iemand dit probleem?

Dank je en groet,

Jan Willem
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 15.09.2011 - 19:42  ·  #2
Ik denk dat je hier wel iets mee kunt;
topic.php?t=1992
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 15.09.2011 - 19:50  ·  #3
lijkt een defect slot.
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 15.09.2011 - 20:05  ·  #4
Ik heb met een andere auto wel eens gehad dat het een reactie was op een lege batterij maar dat zou wel heel makkelijk zijn.
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 15.09.2011 - 20:21  ·  #5
ik zou sowieso beginnen met die batterij te vervangen werkt het niet dan kun je dat uitsluiten
Wuppy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 103
Berichten: 49
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 19.11.2011 - 22:20  ·  #6
beste Jan Willem,
ik heb vandaag precies hetzelfde probleem met mijn S60 uit 2001. Ik drukte een keer op het knopje in het rechterportier om alle deuren in een keer te sluiten en vervolgens het zelfde probleem wat jij had/hebt.
Mijn vraag aan jou is: is het al opgelost? Wat kun je er zelf aan doen, of wordt het een dure reparatie? (De garage waar ik hem kocht 4 dagen geleden (geen Volvo dealer) was al bezig geweest met die deur want hij wilde helemaal niet open alle electra was dood in deze rechterdeur, deurpaneel is nu flink beschadigd, rooster van luidspreker gebroken enz. en ik heb geen garantie op de auto, was een voorwaarde.)
groeten Rob
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 20.11.2011 - 09:18  ·  #7
@Wuppy,

Ik denk dat Jan Willem in de auto zit en er niet meer uit kan. :'(
Zijn posting is van 15-09-2011 19:03 en was de eerste en de laatste die hij geplaatst heeft.

Ik hoop dat jou dit niet overkomt en als jij de oorzaak gevonden hebt dat ons wel wil/kunt laten weten.


Succes
friki
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 21.11.2011 - 18:33  ·  #8
Hier hetzelfde probleem.
Passagierskant rechts gaat na het dichtgaan meteen weer omhoog
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 21.11.2011 - 20:16  ·  #9
Quote door friki

Hier hetzelfde probleem.
Passagierskant rechts gaat na het dichtgaan meteen weer omhoog


Wat gebeurd er als je de accu 10 minuten loskoppelt ?
friki
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 22.11.2011 - 02:05  ·  #10
geen idee, heb ik nog niet geprobeerd.
Wat zou dit kunnen doen of testen?
Wuppy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 103
Berichten: 49
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 23.11.2011 - 21:00  ·  #11
Ik heb de accupolen 15 minuten los gehad, echter dit geeft geen resultaat. Van alles geprobeerd om de zaak te resetten of opnieuw te laten initialiseren, echter zonder resultaat. Het lijkt er op dat dit een kwaal is van dit type Volvo. Ik hoor het nu steeds meer om mij heen, ook gisteravond bij onze autohobbyclub in Utrecht. De S60 of S70/V70 rijders met exact dezelfde klachten. Ook diverse berichten op internet gelezen van mensen met dit zelfde probleem. Nadat het complete slot is vervangen waren de klachten weg. Ik zag ergens op het 'net' al een slot voor 75 eruo, maar er zijn er ook bij van 200. Het schijnt alleen wel een "crime" te zijn om het deurpaneel netjes los te halen en het slot te vervangen, getuige ook de beschadigingen aan mijn deurpaneel en gescheurde rooster van de luidspreker. (iemand eventueel nog een compleet zwart deurpaneel voor weinig in de aanbieding?) Ik heb mijn S60 vandaag maar terug gebracht naar de garage waar ik hem een week geleden kocht, zonder garantie. De auto stond daar te koop en ik ging proefrijden met de re-deur die dus niet open wilde, het raam wilde niet open/dicht en de electr.spiegel werkte ook niet. Hun zouden dit repareren als de koop doorging. En het heeft ook heel even allemaal goed gewerkt, tot dat ik het knopje gebruikte om de deuren van binnenuit, af te sluiten. Morgen gaan ze er (weer) mee aan de slag en hoop dat ze het kunnen repareren zonder al te veel kosten en beschadigingen. Liever nog met gesloten beurs. Wordt vervolgd.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 23.11.2011 - 21:07  ·  #12
Succes!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 23.11.2011 - 22:20  ·  #13
Quote door Wuppy

Nadat het complete slot is vervangen waren de klachten weg.


Helaas is dit meestal het geval.
Soms wil het wel eens voorkomen dat de software moeilijk loopt te doen, vandaar het ontkoppelen van de accu.
Succes met de afhandeling en ik hoop voor je, met gesloten beurs.
Wuppy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 103
Berichten: 49
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 24.11.2011 - 20:31  ·  #14
Gebeld en de auto is klaar. Wat was het nu precies? Het bleek een draadje te zijn die niet goed contact maakte van het slot (massa denk ik zelf), want eigenlijk konden ze niet iets anders aanwijsbaars vinden. Ze hebben (net zoals ik) op alle mogelijke manieren getest en het bleef normaal functioneren. Het belangrijkste is, dat alles weer werkt zoals het hoort en hopelijk ook zo blijft. Kreeg een dag van hun een leenauto (oude Swift) mee en het heeft me geen cent gekost. Ik vindt het goeie service. Nu alleen nog op zoek naar een garage die mijn wiel sloten er af kan slopen, want het dopje om die dingen er af te halen, die hebben ze nergens kunnen vinden. Als ik nu een lekke band krijg, sta ik echt stil.
friki
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

 · 
Posted: 25.11.2011 - 00:41  ·  #15
Dat is idd mooie service!
Ik ga dit ook na laten kijken!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0