Centrale deurvergrendeling werkt niet meer op achterportieren

Het alarm gelukkig dan weer wel

 
 
 
 
 
pietje pøk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: E city
Leeftijd: 47
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Centrale deurvergrendeling werkt niet meer op achterportieren

 · 
Posted: 16.09.2014 - 00:16  ·  #1
Hallo allemaal, nieuw lid hier. Ik heb al het een en ander op het forum gelezen over portieren die niet meer (of juist extra) reageren op het openen/afsluiten van de auto met de AB of via de sleutel in het portier maar gezien de specifieke situatie plaats ik toch even een nieuw topic.
Auto:2.4 D5 2005
Wat: na het instellen van het kinderslot (mechanisch) aan beide zijden, reageren de sloten in de achterportieren niet meer op de centrale deurvergrendeling. Niet met de afstandsbediening en ook niet met de sleutel in het portier of met de knop op de bestuurdersportier. Kinderslot weer uitschakelen helpt ook niet en de achterklep reageert gewoon zoals het hoort. Al heeft die een weekje dienst geweigerd voordat dit euvel speelde....

Ik zoek de oorzaak in een gecorrodeerd relais, maar waar moet ik beginnen... Iemand tips?
Bvd
HC_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 46
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet meer op achterportieren

 · 
Posted: 23.09.2014 - 23:47  ·  #2
Ik had een probleem met raakvlakken aan jouw probleem.
Centrale vergrendeling werkte niet meer.
Interieur verlichting aan het plafond werkte niet meer (voor, midden en kofferbak).
Interieur verlichting onder het dashboard bleef continue branden, ook na handmatig afsluiten portieren.
Dit was recent, al langere tijd werkte de knoppenverlichting op de telefoon van de RTI niet meer.
Zoeken op centrale deurvergrendeling binnen het forum gaf een aantal resultaten.
In 1 daarvan stond het voorstel de accu een half uur los te koppelen, min loshalen.
Gedaan, weer aangesloten en alles werkt weer naar behoren.
Is geen garantie dat dit bij jouw ook werkt maar is wel de makkelijkste eerste optie die er is bij electrische storingen :D
Ik was begonnen met de hele binnenspiegel unit uit- en inbouwen :'(
Daar zit namelijk de bedrading voor de ontvanger van de centr. deur vergrendeling. Ontvanger zelf zit in de binnenspiegel.
pietje pøk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: E city
Leeftijd: 47
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet meer op achterportieren

 · 
Posted: 25.09.2014 - 22:47  ·  #3
Bedankt voor je bericht! Ik was inmiddels bedrading aan het nalopen geslagen maar nog niets gevonden. Bij mij werkt de achterruitenwisser niet meer in combinatie met de centrale deurvergrendeling op de achterportieren. Hoewel het me nog steeds vreemd lijkt ga ik dit weekend maar eens de accu losgooien. Zou het dan toch te maken hebben met de 2.0 servicebeurt bij De dealer.... Ik ga het proberen. Na het weekend een update.
pietje pøk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: E city
Leeftijd: 47
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet meer op achterportieren

 · 
Posted: 10.11.2014 - 21:19  ·  #4
Na een hoop gehannes is uiteindelijk ook het slot van de achterklep uitgevallen waardoor de boordcomputer alleen nog maar wist te melden dat de achterklep open stond en als klap op de vuurpijl het alarm random de buurt wakker hield. Toch maar daar de dealer.... Draadboom van de achterklep had een drievoudige breuk.... 150€ en alles werkt weer zoals het hoor!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0