2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 
 
 
 
 
MauriceL
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 6
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 18:24  ·  #1
Kenners en liefhebbers, wat is wijsheid?

Ik sta voor de keus:

Een zeer goed onderhouden D5 bij 2008 (nieuwere model) automaat, 400.000km, complete en volledige historie. Keurig nette wagen, ziet er echt goed uit van buiten en binnen. Rijdt als nieuw. Jammer dat het een kale, wat saaie uitvoering is in grijs, geen dakreling of spoiler, nergens chrome.

Of voor hetzelfde bedrag:

Een mooie 2.0D, bij 2009, 260.000km, onderhoudshistorie aanwezig, nette auto van binnen en buiten. Mooiere uitvoering met dakreling, leer, velgen, Alleen wel handgeschakelde versie.

Gaan voor het comfort van een heerlijke 5 cilinder die echt goed onderhouden is en waar de hoge km stand niet aan te zien en te merken is, of toch voor beduidend minder km kiezen, mooiere uitvoering en dan maar 4 i.p.v. 5 cilinders?

Ben benieuwd wat ‘freaks’ zouden doen 👍👍👍.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 18:41  ·  #2
Het gaat niet alleen om de motor hè, de rest van de wagen heeft ook 140k minder gelopen.

Ik zou persoonlijk voor de laatste kiezen, ik ben nogal een fan van opties (anders kan je net zo goed in een Kia Picanto gaan rijden). En de km-stand is ook gunstig natuurlijk
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 18:51  ·  #3
Ik zou ze bijde laten staan.

De eerste ben je zo te zien over te spreken over de motor, onderhoud. En automaat.

De 2e over de opties. Maar niet over de motor, en handgeschakeld.


Ik zou dan even verder kijken. Er komen er voldoende te koop. En te beginnen met een compromis. Is niet aan te raden
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 19:20  ·  #4
My 2009 is dat nog de psa 2 liter?
Zo ja kan je wellicht rekening houden met een nieuwe koppakking als er al ongemoeid 260k mee is gereden. Tussen de psa en de twin turbo D4 zat daar geen Ford duratec tussen?

Ik denk echter niet dat het de twin turbo D4 zal zijn als in je titel omschrijving staat.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 19:47  ·  #5
Als je zo twijfelt, is het allebei een compromis. Wanneer je geen haast hebt, kun je evt ook nog even wachten. Een V70 is niet dusdanig exclusief dat er niets meer van te koop komt.

Mijn advies zou zijn om een lijstje met minimale eisen op te stellen, en wat nice-to-haves. Dat begint wat mij betreft bij de motor/bak combinatie. En dan de markt in de gaten gaan houden. Zo heb ik mijn laatste auto ook gekocht na ±6 maanden zoeken. En dan nog heb ik niet dé perfecte uitvoering, maar hij benadert het een heel eind.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 19:55  ·  #6
Wat ik doe als ik ga zoeken naar een auto,
Ik open gaspedaal, en voer bij extra alles in wat ik wil.
Aantal cylinders, automaat.
En dan de opties.

Dat sla ik op. En ga het in de gaten houden.

Het voordeel is dat je dan niet telkens door de hele stapel hoeft te zoeken, en gaat kijken bij voorbaat naar de compromis
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 20:25  ·  #7
Quote door ikbat

Wat ik doe als ik ga zoeken naar een auto,
Ik open gaspedaal, en voer bij extra alles in wat ik wil.
Aantal cylinders, automaat.
En dan de opties.

Dat sla ik op. En ga het in de gaten houden.

Het voordeel is dat je dan niet telkens door de hele stapel hoeft te zoeken, en gaat kijken bij voorbaat naar de compromis


Dat werkt maar ten dele: het komt nogal wat keren voor dat een auto wel een optie heeft die niet expliciet staat genoteerd, en dus ook niet bij de zoekresultaten naar voren komt. Goed kijken naar de foto's kan in zo'n geval heel handig zijn.
Andersom komt overigens ook voor (opties genoteerd die niet zijn gemonteerd, zij het beslist minder.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 20:33  ·  #8
Heb je helemaal gelijk in,
Maar daarnaast is mijn ervaring dat als ik aan het zoeken ben, ik snel afgeleid ben door veel andere interessante auto’s. Die niet aan mijn wensen voldoen. Maar omdat je toch aan het zoeken bent, je je wensen telkens naar beneden bij stelt, tot je Bij iets compleet ongewenst uit komt.
En de eerste weken is het leuk, omdat het nieuw is. Maar als die roes is uitgewerkt kom je uit bij het gemis en ergenis
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 22.08.2020 - 21:09  ·  #9
Quote door ikbat

Heb je helemaal gelijk in,
... je wensen telkens naar beneden bij stelt, tot je Bij iets compleet ongewenst uit komt.


Die kan ik echt niet volgen: gaat volgens mij ook beslist niet op voor de meeste(n) die vrij gericht zoeken.
Gaat wellicht op als je niet goed weet wat je zoekt, of wat er bovenaan je verlanglijstje staat.
Het is overigens wel zo, dat hoe meer eisen en wensen je hebt, hoe moeilijker het wordt om de excacte match te vinden, en als dat niet lukt kan ik me goed voorstellen dat je bij sommige wensen/eisen water bij de wijn gaat doen.

Even voor mezelf: ik zocht expliciet de D5 185pk, GT6 met zwartleer, Premium audi + HU850, Xenon koplampen en open dak.
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: 2.4 D5 5 cilinder of 2.0 D 4 cilinder ?

 · 
Posted: 23.08.2020 - 10:48  ·  #10
Quote door RIVADA

Even voor mezelf: ik zocht expliciet de D5 185pk, GT6 met zwartleer, Premium audi + HU850, Xenon koplampen en open dak.


yep hier het zelfde" S80, D5 (getuned beter),automaat, dynaudio, stoelventilatie, C4 onderstel, alle ander extra's waren mee genomen.

Ong. 2 jaar aan het zoeken geweest, gevonden in Leipzig, de drang om voor iets minder te gaan was er niet, wetende dat ik me er aan zou gaan ergeren
 
Selected quotes for multi-quoting:   0