4 Cilinders actief

 
 
 
 
 
v70 liefhebber
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne
Leeftijd: 66
Berichten: 36
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 11:11  ·  #1
Zo mensen op het forum, mijn oude problemen zijn opgelost door Volvo tune in Uden, maar nu sinds gisteravond een ander probleem, misschien dat iemand van jullie weet wat er loos kan zijn. De motor loopt plotseling op 4 cilinders, hij start normaal maar danst. ANWB is erbij geweest en zei dat ik een verbrande klep zou hebben, wat ik haast niet kan indenken.

Mijn gedachte bij een droge bougie lijkt het eerder dat de injector van cilinder 4 kapot is. Bij verbrande klep is toch de bougie nat? of heb ik het verkeerd? Hij rookt niet, je ruikt geen benzinedampen. Gaan die injectors wel eens kapot?

ANWB man had de betreffende cilinder ook de compressie gemeten en kwam op 1:7 uit zonder dat ik gaspedaal intrapte bij starten. Normaal dacht ik dat je gaspedaal in moest trappen en dan motor even laten ronddraaien wil je goede meting doen. Rest van cilinders heeft ie niet gecontroleerd. auto heeft na het oplossen van problemen bij Volvo tune in Uden verder probleemloos gelopen.
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 11:52  ·  #2
Misschien bobine stuk? Heb ik een paar keer gehad. De eerste keer was het vervelendst; ik had de auto net 3 weken..
Is het toevallig de middelste cilinder?
v70 liefhebber
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne
Leeftijd: 66
Berichten: 36
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 12:14  ·  #3
Ben zojuist maar in kou het plaatje boven de injectors gaan verwijderen, en jawel hoor. van cilinder 4 lag stekkertje gewoon los erop.

Zo zie je maar weer ANWB probeert je gewoon op hoop onkosten te jagen. Voor mensen die helemaal geen verstand van auto's hebben, geen ANWB bellen maar op deze forum probleem voorleggen, hahahaha.

Dus probleem opgelost!
julles
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doetinchem
Leeftijd: 39
Homepage: facebook.com/julle…
Berichten: 125
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 12:17  ·  #4
Top! ook fijn dat je de oplossing post hier!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 12:24  ·  #5
Ander dingetje wat ik zelf meegemaakt heb en meerdere leden zijn losse bougies. Ze moeten behoorlijk vastgedraaid worden, en dat gebeurt niet in iedere garage (ik dacht 25 of 35 Nm, is wel te vinden in de tabel met aanhaalmomenten elders op dit forum).

Fijn dat het is opgelost.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 16:48  ·  #6
Quote door v70 liefhebber

Zo zie je maar weer ANWB probeert je gewoon op hoop onkosten te jagen. Voor mensen die helemaal geen verstand van auto's hebben, geen ANWB bellen maar op deze forum probleem voorleggen, hahahaha.


Mooi dat je probleem is opgelost en ook mooi dat je het ons laat weten hoe dit opgelost is.
ANWB, tja, er zijn goede monteurs en er zijn slechte monteurs bij deze club.
Klinkt alsof jij de foute bent tegengekomen.
Heb overigens wel veel respect voor die mannen ( behoudens voornoemde uitzondering ).
Weer of geen weer, ze staan klaar voor hun klanten.
Je moet het maar willen.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 17:39  ·  #7
Quote door grrroovedude

Ander dingetje wat ik zelf meegemaakt heb en meerdere leden zijn losse bougies. Ze moeten behoorlijk vastgedraaid worden, en dat gebeurt niet in iedere garage (ik dacht 25 of 35 Nm, is wel te vinden in de tabel met aanhaalmomenten elders op dit forum).


ja, die ken ik ook, (van meerdere, zoniet alle drie mijn Mazda's) en dan nog zegt er een vent naast me bij de Brezan: "je moet er wel een beetje kopervet an doen, anders roesten ze vast"
ik: "deden ze dat maar een klein beetje, ik gebruik wel Loctite!"
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 20:44  ·  #8
Quote door grrroovedude

Ander dingetje wat ik zelf meegemaakt heb en meerdere leden zijn losse bougies. Ze moeten behoorlijk vastgedraaid worden, en dat gebeurt niet in iedere garage (ik dacht 25 of 35 Nm, is wel te vinden in de tabel met aanhaalmomenten elders op dit forum).

Fijn dat het is opgelost.


Martijn heeft dit al aangegeven met welk moment je aan moet draaien.
topic.php?p=127906#real127906
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: 4 Cilinders actief

 · 
Posted: 04.12.2014 - 21:40  ·  #9
Quote door folke3

Quote door grrroovedude

Ander dingetje wat ik zelf meegemaakt heb en meerdere leden zijn losse bougies. Ze moeten behoorlijk vastgedraaid worden, en dat gebeurt niet in iedere garage (ik dacht 25 of 35 Nm, is wel te vinden in de tabel met aanhaalmomenten elders op dit forum).

Fijn dat het is opgelost.


Martijn heeft dit al aangegeven met welk moment je aan moet draaien.
topic.php?p=127906#real127906


Precies in het midden, dus. 30Nm
 
Selected quotes for multi-quoting:   0