cilinderslot dashboard kastje

tjetto1
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

cilinderslot dashboard kastje

· 
Posted: 06.10.2016 - 01:21  ·  #1
Hallo,
Gisteren hebben wij het dashboard kastje op slot gedaan en helaas kregen wij deze hierna met geen mogelijk meer open. De sleutel ging er niet meer in. Van alles geprobeerd en uiteindelijk wel open kunnen trekken. Geen grote opvallende schade gelukkig, maar nu kan het kastje niet meer dicht uiteraard. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft in het wisselen van het cilinderslot voor een, die met onze huidige sleutels ook bediend kan worden. Of kan dit alleen door een slot met andere sleutels?

Tjetto
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: cilinderslot dashboard kastje

· 
Posted: 06.10.2016 - 09:12  ·  #2
Bij mij past de normale sleutel niet op het dashboard kastje, zou kunnen dat er bij mij een andere inzit, Ben er eigenlijk nooit verder mee gegaan, kwam er bij toeval achter dat het kastje niet afsluitbaar was.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 18:34  ·  #3
Slot is prima over te zetten naar een ander kastje.
Vooropgesleld, het slot zelf is intact.
tjetto1
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2016 - 00:25  ·  #4
Nou Hans, dat is nu juist het probleem. Het slot is waarschijnlijk niet goed meer. Krijg de sleutels (beide) er niet meer in. Ik zal dus een nieuw slot moeten plaatsen. Betekend dit, dat ik dan 2 nieuwe sleutels erbij krijg, of is het mogelijk voor mijn huidige sleutels (die dus verder overal op passen) een nieuw slot te krijgen.

Wibo, dit was bij mij niet het geval. Kon in eerste instantie het kastje meerder keren open en dicht doen. Echter gisteren wel op slot, maar een paar uur later niet meer open. Geen van beide sleutels lukte het in het slot te komen. Ben bang, dat het slot zelf het begeven heeft.

Tsjerk
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.10.2016 - 23:06  ·  #5
Als je een donorslot hebt, dan wil ik hem je wel passend maken.
Kun je nadien gewoon de oude sleutel gebruiken.
PM me maar als het zover is. ;-)
tjetto1
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2016 - 02:13  ·  #6
Hans,
Bedankt voor je aanbod. Inmiddels heb ik vandaag het kastje gedemonteerd en het slotgedeelte eruit gehaald. Er was alleen een moerbusje in de afdekplaat afgebroken, wellicht toen ik met geweld het kastje open heb getrokken. Ik had alles ook al met WD40 ingespoten en warempel was het slotje weer gangbaar. Echter enkel met 1 sleutel. Dezelfde die eerder ook niet in het slot wilde. Degene die ik gebruik paste niet en krijg ik er ook nu niet in. Het contactslot en de deuren doen het wel. Er zit ook duidelijk verschil in de sleutels. De middelste gleuf is bij, degene die niet past, ook beduidend smaller, dan de ander. Maar goed, ik heb alles weer in elkaar gezet en het werkt weer. Mocht ik in de toekomst toch weer problemen krijgen met het slot, dan zal ik je berichten. Voor nu bedankt voor het meedenken.

Tsjerk

Selected quotes for multi-quoting:   0