Claxons verplaatsen?

 
 
 
 
 
Roboer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Annen (Drenthe)
Berichten: 104
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Claxons verplaatsen?

 · 
Posted: 14.06.2016 - 21:15  ·  #1
Naar aanleiding van onderstaand topic topic.php?t=14880&page=1 heb ik eens bij mijn wagen gekeken. Inderdaad zitten die twee claxons midden voor de radiateur gemonteerd. Gezien ik op gas rijd, en er in de zomer een caravan gesleept wordt, zal alle extra koeling welkom zijn. En die claxons zijn best groot. Dus verplaatsen, iemand met meer info of een link. Gewoon een questie van verplaatsen of verder ook nog dingen aanpassen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Claxons verplaatsen?

 · 
Posted: 14.06.2016 - 22:40  ·  #2
Die 2 claxons lijken me echt geen probleem. Volvo heeft de auto zo ontworpen, dat alleen al.
Ik heb de onderste grill meer dan half dicht zitten mer verstralers, maar in de zomer op de heetste dagen nooit koelwater dat boven 100 graden C komt.

Als je ze toch wilt verplaatsen, ik heb het ook gedaan. Of eigenlijk vervangen voor 1 grotere.
Even je bumper er af halen, of de 6 clipjes boven de grill en die dan voorzichtig naar voren buigen om de grill er uit te halen.
Dan kan je er bij, zit gewoon met 1 boutje en een stekkertje vast, niets bijzonders.
Ze zitten daar natuurlijk wel omdat het geluid er dan goed uit kan ;)
huubrutte
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 77
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Claxons verplaatsen?

 · 
Posted: 30.09.2016 - 14:48  ·  #3
Hallo Ro Boer,

Inderdaad dat de 2 claxons de koeling belemmeren heb ik toendertijd dat ik met mijn tandemasser veel door zweden reed voor het bedrijf dat ik daar had, opgelost door het kunststof frame weg te zagen met een decopeer zaag.
Vervolgens heb ik ruimte gemaakt in het kunststof onderkant bovenframe ten grote van de claxon ook met de decopeerzaag dan kan je met de bevestigings bout van de claxon bepalen waar je het gat moet boren om aan weerszijde die claxon in het kunststof bovenframe te plaatsen.
Onderkant motorkap als deze open is zie je 2 ronde uitsparingen zitten en daar kan die claxonbevestigings bouten in weg vallen als de motorkap gesloten is.
Ik wil je wel een foto sturen hoe ik dit heb opgelost want ik had ook nog 2 grote verstralers voor de grill zitten waardoor de koeling ook flink weg genomen werd van mijn V70 XC 2.5T van 1999.
Roboer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Annen (Drenthe)
Berichten: 104
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Claxons verplaatsen?

 · 
Posted: 30.09.2016 - 20:06  ·  #4
Quote door huubrutte

Hallo Ro Boer,

Inderdaad dat de 2 claxons de koeling belemmeren heb ik toendertijd dat ik met mijn tandemasser veel door zweden reed voor het bedrijf dat ik daar had, opgelost door het kunststof frame weg te zagen met een decopeer zaag.
Vervolgens heb ik ruimte gemaakt in het kunststof onderkant bovenframe ten grote van de claxon ook met de decopeerzaag dan kan je met de bevestigings bout van de claxon bepalen waar je het gat moet boren om aan weerszijde die claxon in het kunststof bovenframe te plaatsen.
Onderkant motorkap als deze open is zie je 2 ronde uitsparingen zitten en daar kan die claxonbevestigings bouten in weg vallen als de motorkap gesloten is.
Ik wil je wel een foto sturen hoe ik dit heb opgelost want ik had ook nog 2 grote verstralers voor de grill zitten waardoor de koeling ook flink weg genomen werd van mijn V70 XC 2.5T van 1999.

Inmiddels heb ik de reis volbracht zonder aanpassingen en de naald is geen mm boven de plek geweest waar hij altijd staat. Ondanks temperaturen tegen de 40°. Kortom wat Jeroen al aangeeft en wat wel meer gezegd wordt, het is al dusdanig ontworpen dat de aanpassing niet nodig is. Daar geloof ik inmiddels wel in. Mocht je wel problemen krijgen dan zit er iets niet zoals het hoort. Waterpomp of vervuiling radiateur. Maar bedankt voor je reactie. Mocht ik zoals jij veel vaker dan 1x per jaar met zware lasten rijden dan zou ik het misschien wel weer overwegen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0