Climate controle defect

 
 
 
 
 
VolVO5
 
Avatar
 
Subject:

Climate controle defect

 · 
Posted: 12.04.2011 - 22:17  ·  #1
Hi,

Mijn climate controle lijkt niet te werken. De aangegeven grades worden nooit gehaald. Ik haal de controle altijd van auto af anders krijg ik niet de gewenste temperatuur.

Moet ik het gehele compartiment vervangen? en hoe?
Of kan ik deze eenvoudig repareren?

Grtz,
Volvo5
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 13.04.2011 - 00:16  ·  #2
Volvo5,

draait het ventilatortje in het kleine roostertje rechts boven op je ECC wel? (kun je horen als hij op contact staat, of anders ff met een lampje in het roostertje schijnen om te zien of hij wel draait). deze zorgt voor een frisse luchtstroom door de ECC unit, die van zichzelf warm wordt door de electronica. Als deze niet draait, neemt de temperatuurvoeler achter dat roostertje de temperatuur over van de ECC-unit, deze is warmer dan de omgevingstemp. en je ECC gaat dus koelen.

Afgelopen winter werd de mijne even warm, en na korte tijd ging de ECC koelen. (de tijd ongeveer die de electronica nodig had om op te warmen). Controle bleek dat het ventilatortje vast was gaan zitten door wat stof dat om het asje was gedraaid. Deze via de achterzijde van de ECC unit even losgehaald en schoongemaakt. Probleem voorbij.

Succes ermee. Ook met de overige euvels; melding defect remlicht, zwaar schakelen, taal boordcomputer (niet echt een euvel, maar toch, niet helemaal wat je graag wilt, toch?). Je bent toch nog wel blij met je auto ;-)
VolVO5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 13.04.2011 - 00:25  ·  #3
Thanks zal er naar kijken!

Ja 2e hands komt met gebreken, beetje bij beetje de kleine issues tackelen.

Ben zeer blij met de wagen, hoop ook nog een lange tijd mee te mogen rijden. Leer m steeds beter kennen en dat is de bedoeling toch ;-)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 13.04.2011 - 00:35  ·  #4
Tsja,

elke auto heeft wel eens wat. Heb de mijne nu iets meer dan twee jaar en eigenlijk nooit echt wat gehad (kleine schadetjes buiten mijn schuld, dus werd betaald, een lekke keerring bij de turbo-retourleiding, lekke keerring bij nokkenas, dat was het wel. 2x APK zonder opmerkingen).
Tot twee weken terug:

Eerst deuk in motorkap door mijn twee aankomende eredivisie talenten die de bal wel ff zo hoog mogelijk konden trappen. Deze is kostenloos verwijderd door schadebedrijf ^_^

Twee dagen later: koelvloeistof op de vloer aan bestuurderszijde, kachelradiator lek.

Week later: bij nichtje kijken op manege bij wedstrijd, wordt ik geroepen door een klein meisje dat zegt: Meneer, dat paard daar doet vervelend bij uw auto.... :'( Ik kijk om, staat er een stomme knol op de achterspoiler van m'n auto te kauwen.... o.O Resultaat: 32 diepe krassen tot op kunsstof aan boven en onderzijde. Commentaar van meelevende collega's: 'Zo te zien had hij een overbeetje' :devil: Alles inmiddels hersteld, en kan er nu weer om lachen, maar blijkt maar weer, kan lang goed gaan maar dan...
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 13.04.2011 - 11:24  ·  #5
Quote door V70 2.4T

...
staat er een stomme knol op de achterspoiler van m'n auto te kauwen.... o.O ....


:D
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 14.04.2011 - 06:55  ·  #6
knol wou zeker wat echte pktjes proeven muhuhahahaaa
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 14.04.2011 - 21:36  ·  #7
Quote door gillerbee

knol wou zeker wat echte pktjes proeven muhuhahahaaa


:D :D
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Climate controle defect

 · 
Posted: 15.04.2011 - 01:12  ·  #8
...ik merk het al, zelfs van geestesverwanten hoef je niet op enig medeleven te rekenen :-/

Zal zelf nog wel even een duit in het zakje doen dan. Vertel op een feestje (bij een boerderij....)hetzelfde verhaal. Kom na afloop terug bij de auto, ligt er de volgende hint op je motorkap.... meelevende vrienden en collega's....:fgrin:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0