complete klokkenspel valt uit

 
 
 
 
 
mdl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 27
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

complete klokkenspel valt uit

 · 
Posted: 20.11.2013 - 21:32  ·  #1
Ik heb een V70 D5 uit 2001. De auto heb ik 2 jaar. Eigenlijk doet alles het prima, zoals altijd bij Volvo. Alleen heb ik wat problemen met de elektronica. Nadat ik de auto had gekocht bleek al snel dat de boordcomputen (gemiddeld verbuirk, meldingen etc) het niet goed deed. Soms waren bepaalde meldingen niet in beeld te krijgen, soms draaien de letter rond en zelfs al is was alles in spiegelbeeld. Ook de dagtellers en de tijd hebben kuren. Dat heeft echter nooit het rijden beinvloed.
Alleen gebeiuren er steeds meer rare dingen. In mei ben ik met de auto op vakantie geweest en viel af en toe de airco uit. stoppen en contact uit, even wachten en herstarten en het werkte weer.
In de somer heeft mijn vrouw meerdere keren ervaren dat de ventilator IN de auto vrij hard aan het blazen was bij openen van de portier (contact uit). Vandaag ging ik weg met de auto. Na een paar minuten kreeg ik enkele foutmeldingen op het medlingen display waaronder een airbag foutmelding. Vrijwel gelijk viel vervolgens alles uit. Mijn snelheidsmeter, toerenteller, benzine etc incl d lampen waren uit. In de middenconsole en de controlelampjes van de verlichting bleven wel aan. Alleen het "klokkenspel" was dus uit. Ook de richtingaanwijzers deden het niet.
Ik ben terug naar huis gereden. Wegenwacht gebeld. 10 minuten later nog eens gekeken en alles deed het weer. Ik heb de wegenwacht afgebeld en ben gaan rijden. Alles is na een 5 minuten nog even kortstondig uitgevallen, maar deed het direct erna weer. Alleen heb ik nog een airbag melding.

Heeft iemand een idee hoe ik dit elektronische spook uit mijn auto krijg?

Michiel
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: complete klokkenspel valt uit

 · 
Posted: 20.11.2013 - 21:52  ·  #2
Lijkt op het bekende DIM-probleem.... Bedrijf ETS kan dit gemakkelijk en tegen weinig voor je verhelpen. Kijk even bij handige linkjes en neem even contact met ze op! ;)

Groetjes,

Tristan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: complete klokkenspel valt uit

 · 
Posted: 20.11.2013 - 22:02  ·  #3
mdl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 27
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: complete klokkenspel valt uit

 · 
Posted: 20.11.2013 - 22:13  ·  #4
Ik ga ze morgen even bellen voordat er nog meer uitvalt.
Dank voor de link

Michiel
 
Selected quotes for multi-quoting:   0