compressor reviseren

airco loopt leeg...

 
 
 
 
 
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

compressor reviseren

 · 
Posted: 17.07.2013 - 09:47  ·  #1
Hallo,

rond april mijn airco laten vullen omdat het systeem leeg was. ging allemaal prima en werkte weer als een zonnetje. Toen, enkele maanden later, de eerste warme dag in nederland. 35 graden in de auto dus airco aan, niks...
Druktester er op, weer leeg! duidelijk een lek. Eerst zelf zoeken met een UV lamp en een snuffelaar maar niets zo snel kunnen ontdekken. toen naar een aircoboer gereden en die constateerde dat de compressor lekt. Heeft hij vaker meegemaakt en hij raad aan vervangen.
Het lek zit tussen de twee delen van het huis, dat is afgesloten met een o-ring. De aircoboer liet weten dat reviseren een optie is maar gezien de tijd die daar in gaat zitten is het goedkoper om hem te vervangen.
Nu vroeg ik me af, weet iemand misschien waar ik aan een revisieset kan komen? (de aircoboer heeft ze niet omdat ze het nooit doen) en is er iemand die al eens een revisie heeft uitgevoerd op een aircopomp?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 17.07.2013 - 11:07  ·  #2
Heb je de dealer al eens gevraagd ?
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 17.07.2013 - 22:53  ·  #3
Hier http://www.aircohersteltwente.nl/ heb ik in verleden voor laguna een gereviseerde pomp gehaald.
Deze jongens leveren ook goede service.
Voor laguna koste het met vervangen en vullen 325 euro.
Renault dealer was meer dan 700 euro.
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 17.07.2013 - 23:07  ·  #4
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 23.07.2013 - 10:29  ·  #5
@bigdog: de dealer vraagt er de hoofdprijs voor, ik kan aan een nieuwe pomp komen maar ben dan altijd meer dan 300 euro kwijt.

@nikom: bedankt voor je reactie maar twente is me net even wat te ver rijden (zeker zonder airco tijdens dit weer...) Ik woon in Noord Holland :)

@marcel56: Ik overweeg inderdaad om er een op de sloop te halen. ik ben alleen bang dat deze ook misschien niet helemaal in orde is...
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 23.07.2013 - 12:45  ·  #6
Quote door Thijsvanzwam


@nikom: bedankt voor je reactie maar twente is me net even wat te ver rijden (zeker zonder airco tijdens dit weer...) Ik woon in Noord Holland :)



Heen weg heb jij gelijk in maar terug weg wordt het toch maar genieten. :D
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 23.07.2013 - 18:08  ·  #7
ben ik oo wel eens achteraan geweest revisiesetjes voor een airco pomp , maar kreeg overal 0 op de vraag .
Lijkt een goed beschermd gebied voor deze spullen , weet wel dat je vaak meer speciaal gereedschap nodig hebt dan gedacht en het dan niet loont om het zelf te doen .

Revisie pomp halen is over het algemeen de beste en goedkoopste oplossing , nu krijgen veel airco boeren ze nog veel goedkoper dat het zelfs vaak loont om het te laten doen , is het meteen goed met garantie en gevuld met gas.
Ik doe het ook zelf , maar veel levert het vaak niet op , ik heb alleen ooit een flesje gas aangeschaft met de meters dus voor een paar euro gas erin , dat helpt .
Airco pomp van de sloop , ik zou het niet gauw doen , als ie open heeft gelegen en er zit troep in en is mischien net zo aan zijn einde als je vorige pomp zonde van tijd en als ie gevuld is en niet goed is dat ook weer vervlogen .
Grt
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Terneuzen
Leeftijd: 60
Berichten: 56
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 23.07.2013 - 20:26  ·  #8
Kijk eens op you tube : denso 10pa series compressor reseal part 1 en denso 10pa series compressor reseal part 2. Misschien heb je er wat aan. Onderdelen: www.centuryautoair.com
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: compressor reviseren

 · 
Posted: 25.07.2013 - 08:42  ·  #9
@ Frits: Thanks! goeie site! Ik heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag welke o-ringset ik precies nodig heb. de pomp op mijn auto is van Zexel.
ik hou je op de hoogte!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0