condens in de koplamp?

 
 
 
 
 
avdwal65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 58
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 / 2020
Subject:

Re: condens in de koplamp?

 · 
Posted: 08.04.2021 - 16:04  ·  #46
Quote door Malmö

Quote

Hardnekkig vocht probleem. Aan de rechterkant zit het alleen bij de knipper, zoals ik een stukje terug lees zit waarschijnlijk de fitting daar niet helemaal lekker, ga ik morgen eens mee aan de slag.


Ook ik heb sinds ik mijn S60 heb last van vocht in de koplampen.
Ik zie ook duidelijk dat het meeste vocht in de lampen zich bevindt bij juist de knipperlichten. Dus ik denk dat daar het vocht in de koplamp komt. Die aansluiting bevindt zich ook precies onder de rand van het spatbord daar waar het water naar beneden stroomt en dus precies op de fitting van het knipperlicht.
Ik zag op Youtube ook een filmpje van een Duitser die zijn knipperlichtfittingen had vervangen vanwege het vochtprobleem in de koplampen
https://www.youtube.com/watch?v=5mLzsirIDik
Vandaag heb ik dus 2 nieuwe fittingen besteld bij Nordicar: https://nordicar.com/Volvo-Par…mp-8662986
Volgens mij is er een keer een modificatie geweest voor deze fittingen. De nieuwe exemplaren hebben ook een zwarte kleur en de originele een grijze kleur.
Als ze binnen zijn volgende week bij mooi weer eens mijn bumper verwijderen en de fittingen vervangen. Je komt er het makkelijkst bij door de hele koplamp te demonteren. Ga dan ook mijn nieuwe claxons monteren want uit mijn oude hoge tonen claxon komt amper nog geluid.


En heeft bovenstaande geholpen? Ik heb zojuist beide fittingen met lampjes van de richtingaanwijzers vervangen door de hierboven genoemde. Alleen mijn linker koplamp zat helemaal dicht door de condens. Ook drooggeblazen met fohn en doppen er weer op gezet. Mocht de condens terugkeren, dan overweeg ik ook om zonder de beide kappen te gaan rijden.

Ik lees echter overal dat het luchtfilterhuis omhoog moet etc. of zelfs een deel van de bumper naar voren moet worden gehaald om bij de knipperlichten te komen. Maar ik kan de fittingen voor de richtingaanwijzers gewoon vervangen zonder extra zaken los te halen (ok heb alleen de ruitewisservloeistof toevoerbuis even verwijderd, dat is 1 schroefje). En ik heb geen kleine handen ;). Ik heb wel de kapjes van de buitenste koplampen afgehaald, maar dat is logisch.

Ik merkte overigens dat 2 van de 4 kappen een membraam hebben om vocht af te kunnen voeren. Moeten die kappen aan de buitenste of de binnenste lamp worden gemonteerd? Bij mij zaten ze er namelijk links anders op dan rechts.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0