Contactsleutel draait niet?

 
 
 
 
 
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 09.11.2009 - 16:24  ·  #1
Af en toe na het ontgrendelen en instappen krijg ik mijn sleutel niet omgedraait. De enige oplossing 'lijkt'het opnieuw aflsuiten en openen van de S60. Maar soms doet ie ook dat niet en lijkt het dat ik gewoon na een tijdje wachten het euvel oplos. Heeft iemand hier ervaring mee?
Niek S60 T5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 10.11.2009 - 12:49  ·  #2
Gaat het om het contactslot of het slot in de deur? Misschien is smeren een optie?

Groeten Niek...
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 09.02.2010 - 18:10  ·  #3
Sorry Niek, da's een beetje late reactie van mijn zijde. Het betreft het contact slot en inmiddels heb ik begrepen dat door er flink tegen te TIKKEN een stiftje/palletje op z'n plek valt. Dat tikken is inmiddels rammen geworden (gemiddeld 1x/week) dus ik vrees een nieuw slot maar mochten jullie andere oplossingen weten dan hoor ik dit graag en ik zal wat vaker deze 'post' checken.
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 10.02.2010 - 11:29  ·  #4
Inmiddels weer wat wijzer. In het geval van een nieuw slot gaat mij dit een dikke 300,- kosten. Eerst maar eens wat WD40 erin en hopen op een wonder.
Renger
 
Avatar
 
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 12.05.2010 - 11:03  ·  #5
Hier hetzelfde probleem, ook een S60 uit 2001, nieuw slot gaat 380 euro kosten... ook maar even in de weer met wat vettigheid en hopen dat dat goed gaat....
Martijn_B
 
Avatar
 
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 13.05.2010 - 20:17  ·  #6
Je kunt beter géén WD40 gebruiken, je hebt van Abus een spuitbusje wat 5 euro kost, dat werkt vele malen beter. Ik weet niet meer de exacte reden, maar WD40 had een bestandsdeel wat er voor zorgt dat het slot na 1-2 weken alleen maar lastiger open gaat.
HJVL
 
Avatar
 
Subject:

Re: Contactsleutel draait niet?

 · 
Posted: 23.07.2012 - 18:41  ·  #7
Hetzelfde probleem gehad; alles zat vast.
Enige optie was om het stuurslot eruit te halen (met haakse slijper).
Probleem opgelost, dan maar geen stuurslot.
Gr. Henk
 
Selected quotes for multi-quoting:   0