Continue voeding dashcam S60 2009

 
 
 
 
 
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 20:46  ·  #1
Hallo allen,

Zojuist heb ik gepoogd een continue voeding te plaatsen voor mijn dashcam. Het gaat om de volgende kabel:
https://www.allcam.nl/azdome-c…QUQAvD_BwE

Ik heb de zekeringen doorgemeten, maar bij de bestuurderskant, zijkant, meet ik op ALLE zekeringen 12v als het contact uitstaat... Vreemd naar mijn idee, sommigen lijken me uit te moeten schakelen. Vermoedelijk doe ik iets fout.

Anyways, zijn er mensen die zo'n kabel hebben geïnstalleerd, en zo ja, hoe? Ik zou graag de parkeermodus willen toepassen bij de dashcam en de kabels netjes weg willen werken. Tevens de 12v plug vrij willen houden.

Nog een vraag: wie weet welke zekeringen vervangen kunnen worden door deze kabel?

Alvast bedankt.
Groetjes Darcey
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 21:34  ·  #2
Ik heb destijds ook lopen zoeken naar een geschakelde plus; heb uiteindelijk mijn 12v sigarettenaansteker gebruikt om (vanaf de achterzijde) de bedrading voor accupack en dashcam aan te sluiten.

Pas wel goed op met de parkeerstand van de dashcam; dat heeft bij mij al een keer tot een lege accu geleid....
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5016
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 21:39  ·  #3
Ik heb voor mijn tomtom en dashcam de geachakelde puls achter de sigaretten aansteker weg gehaald.

Stroomdraad getrokken naar zijkant van het dashboard kastje een daar deze plug gezet.
https://www.obelink.nl/pro-plu…1MQAvD_BwE

Bij contact aan gaan mijn dashcam en tomtom aan en andersom.
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 22:00  ·  #4
Quote door Plein69

Ik heb voor mijn tomtom en dashcam de geachakelde puls achter de sigaretten aansteker weg gehaald.

Stroomdraad getrokken naar zijkant van het dashboard kastje een daar deze plug gezet.
https://www.obelink.nl/pro-plu…1MQAvD_BwE

Bij contact aan gaan mijn dashcam en tomtom aan en andersom.


Mooi idee inderdaad. Maar hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon twee kabesl gesoldeerd van + en - op de bestaande 12V, en vervolgens deze getrokken en aangesloten?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 22:06  ·  #5
Ik zou het pakken van de stekker van de radio. Die groene stekker, daarin zit een massa, een geschakelde plus en een continue plus. Met positap aftakken, super makkelijk en ook weer te verwijderen zonder kale draad te hebben.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5016
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 22:16  ·  #6
Quote door Darcey

Quote door Plein69

Ik heb voor mijn tomtom en dashcam de geachakelde puls achter de sigaretten aansteker weg gehaald.

Stroomdraad getrokken naar zijkant van het dashboard kastje een daar deze plug gezet.
https://www.obelink.nl/pro-plu…1MQAvD_BwE

Bij contact aan gaan mijn dashcam en tomtom aan en andersom.


Mooi idee inderdaad. Maar hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon twee kabesl gesoldeerd van + en - op de bestaande 12V, en vervolgens deze getrokken en aangesloten?


Draden geknipt, gesoldeerd en krimpkous.
Dashboard kastje er uit draden mooie getrokken. De USB plug heb ik achter het klepje aan de zijkant van het dashboard gedaan.
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 22:28  ·  #7
Quote door Plein69

Quote door Darcey

Quote door Plein69

Ik heb voor mijn tomtom en dashcam de geachakelde puls achter de sigaretten aansteker weg gehaald.

Stroomdraad getrokken naar zijkant van het dashboard kastje een daar deze plug gezet.
https://www.obelink.nl/pro-plu…1MQAvD_BwE

Bij contact aan gaan mijn dashcam en tomtom aan en andersom.


Mooi idee inderdaad. Maar hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon twee kabesl gesoldeerd van + en - op de bestaande 12V, en vervolgens deze getrokken en aangesloten?


Draden geknipt, gesoldeerd en krimpkous.
Dashboard kastje er uit draden mooie getrokken. De USB plug heb ik achter het klepje aan de zijkant van het dashboard gedaan.


Als ik het goed begrijp is de 12v niet meer functioneel meer dan(?)
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 22:30  ·  #8
Quote door Doeke Dobma

Ik zou het pakken van de stekker van de radio. Die groene stekker, daarin zit een massa, een geschakelde plus en een continue plus. Met positap aftakken, super makkelijk en ook weer te verwijderen zonder kale draad te hebben.


Ha Doeke! Nog bedankt voor de High performance set, net geïnstalleerd en bevalt goed!😁

Ook een goed idee van je. Kan de layout vd stekker niet vinden helaas.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 11.02.2023 - 23:14  ·  #9
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5016
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 12.02.2023 - 07:40  ·  #10
[/quote]

Draden geknipt, gesoldeerd en krimpkous.
Dashboard kastje er uit draden mooie getrokken. De USB plug heb ik achter het klepje aan de zijkant van het dashboard gedaan.
[/quote]

Als ik het goed begrijp is de 12v niet meer functioneel meer dan(?)
[/quote]


Ja hoor, die is daarna gewoon functioneel omdat je aftapt van de draden en niet onderbreekt.
En de sigaretten aansteker is in al apart gezekerd en op deze manier al vele tomtoms en pluggen ingebouwd.
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 12.02.2023 - 17:43  ·  #11
Quote door Doeke Dobma

Bruin is massa
Rood in continue
Paars is geschakeld


Top, bedankt. Moet alleen ff kijken hoe ik de kabel vanuit de raamstijl naar de radio geleid, zonder dat deze zichtbaar is. Als je tips hebt, zijn ze welkom.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 12.02.2023 - 18:51  ·  #12
Afdekkap rechts of links van het dashboard verwijderen. Ik doe vaak rechts want daar is veel meer ruimte.
Deurrubber vanaf daar tot bovenaan A-stijl losmaken(aantrekken). Afdekkap a-stijl verwijderen: lostrekken vanaf boven. Zit bovenaan vast met een zwart clipje, niet doorknippen! Het clipje op de afdekkap kun je een kwartslag draaien, dan zit ie los. En zo pak je de afdekkap er af. Dan kabel erlangs doen, zodra kabel onder dashboard is boven dashboardkastje langs, naar de radio toe.
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 12.02.2023 - 21:32  ·  #13
Quote door Doeke Dobma

Afdekkap rechts of links van het dashboard verwijderen. Ik doe vaak rechts want daar is veel meer ruimte.
Deurrubber vanaf daar tot bovenaan A-stijl losmaken(aantrekken). Afdekkap a-stijl verwijderen: lostrekken vanaf boven. Zit bovenaan vast met een zwart clipje, niet doorknippen! Het clipje op de afdekkap kun je een kwartslag draaien, dan zit ie los. En zo pak je de afdekkap er af. Dan kabel erlangs doen, zodra kabel onder dashboard is boven dashboardkastje langs, naar de radio toe.


Bedoel je de bivenste afdekkap waar bv. De airbag onder zit aan de bijrijderskant? Ik dacht dat dat namelijk 1 geheel was
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 12.02.2023 - 22:57  ·  #14
Darcey
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Continue voeding dashcam S60 2009

 · 
Posted: 16.02.2023 - 17:07  ·  #15
Quote door Doeke Dobma

Bruin is massa
Rood in continue
Paars is geschakeld


Hoi Doeke,

Weet je zeker dat paars, dubbele draad, geschakeld is? Dashcam valt namelijk uit als de auto op contact gaat en springt niet meer aan. Continu voeding doet ie wel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0