Cruise control

koppelings censor

 
 
 
 
 
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Cruise control

 · 
Posted: 12.10.2013 - 19:15  ·  #1
Vandaag mijn Volvo V70 laten uitlezen, al langere tijd werkte de cruise control niet meer en sinds een week heb ik ook een probleem met het alarm. Deze gaat af en toe spontaan af, maar geeft geen melding. Bij het uitlezen kwam wel naar voren dat de koppelings censor kapot was. Vanmiddag heb ik deze eruit gehaald, kan er weinig aan zien of die stuk is.
Weet iemand wat zoiets kost ? en of dat ook te maken kan hebben met het alarm ?
Sinds het probleem met het alarm is begonnen was het ook zo dat de knipperlichten niet meer knipperen wanneer je de deur afsloot met de AB.
Nu ik de koppelings censor eruit heb gehad doen de knipperlichten het wel weer, maar de cruise conrol niet. Vandaar de gedachte dat het één iets heeft te maken met het andere.
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: Cruise control

 · 
Posted: 15.10.2013 - 21:12  ·  #2
Bij de Volvo dealer kost hij volgens mij rond de 60 euro. Is als ik me niet vergis ook alleen daar te verkrijgen.
Ik heb de sensor begin dit jaar laten vervangen. Omdat ik geen alarm heb kan ik niks zeggen over een verband tussen beide, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Gr. CJ
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Cruise control

 · 
Posted: 15.10.2013 - 22:44  ·  #3
Koppelingssensor heeft zeker betrekking op je Cruise Control. Echter het alarm verdenk ik je backup batterij in de alarmsirene! Dus 2 dingen die in mijn ogen voor de problemen zorgen!

Succes gewenst!
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Cruise control

 · 
Posted: 16.10.2013 - 14:05  ·  #4
Bedankt voor jullie reactie.
Heb intussen de position sensor uitgewisseld voor een nieuwe, de melding is weg en de cruise control werkt weer.
Eerst kon ik het op internet niets vinden bij Volvo, men sprak iedere keer over een koppeling sensor, maar volvo noemt het een positions sensor €57.
Intussen ook de sirene gedemonteerd ik denk dat ik net optijd was de eerste tekenen van een lekkende batterij waren er al.

Batterij besteld bij Conrad
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/251536
2 X Emmerich NiMH knoopcel 3,6V 250 H Z-lip
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Cruise control

 · 
Posted: 16.10.2013 - 17:10  ·  #5
Goed bezig Jos!! Dan kan de auto dadelijk weer storingsvrij door het leven! Goed bericht! ;)
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: Cruise control

 · 
Posted: 17.10.2013 - 22:28  ·  #6
Bij de dealer noemde ze het trouwens de koppelingspendaalstandsensor. Leuk scrabbelwoord!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0