cruisecontrol gaat niet vloeiend aan

kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

cruisecontrol gaat niet vloeiend aan

· 
Posted: 22.10.2016 - 22:37  ·  #1
ik weet niet of dit een goede topic titel is,maar bij onze V70 basic (type I ) ,als de cruisecontrol aan gaat dan gaat ie eerst in toerental terug en met een schok aan,niet vloeiend zeg maar.

is dit te verbeteren? of is dit omdat het gewoon een ouder model Volvo is?
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: cruisecontrol gaat niet vloeiend aan

· 
Posted: 23.10.2016 - 10:02  ·  #2
ik heb het hier even nagevraagd ( ik rij zelf nooit op cruisecontrol maar mijn vriend wel) ,die gaat er op letten de komende week.

we hebben nog een Volvo v70 uit 2000 waar de cruisecontrol echt heel vloeiend gaat,daar merk je niet van dat die aangaat,mijn vriend zegt dat bij die auto ook het gas geven via dat plusje heel snel gaat,bij die oudere Volvo gaat het heel langzaam dat ie op die plus reageerd.

maar misschien is dit gewoon omdat er toch 3 jaar tussen de auto's zit,of zou dit met de cruisecontrol zelf te maken hebben,en zou dit te repareren zijn?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.10.2016 - 12:19  ·  #3
Gaat dit om een classic model? De hoekige? Die van 2000 heeft ook een elektronisch gasklephuis. Dus zou ook zonder merkbaar verschil op snelheid moeten gaan.
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.10.2016 - 16:07  ·  #4
ja zijn beide classic modellen, de 1 ( grijze) uit 1997 welke dus een schokkende cruisecontrol heeft en een blauwe uit 2000 welke een mooie vloeiend werkende cruisecontrol heeft.

bij die '97 is het inderdaad zo dat als de cruisecontrol aanstaat dan doet deze het verder prima,alleen is er even een hapering in het inschakelen dat de auto eerst in toerental terug gaat en dan schokt deze aan,niet dramatisch verder maar omdat de blauwe zo soepel gaat vroegen wij ons af of dit eventueel een euvel aan de cruisecontrol was,maar denk dat mijn vriend er mee moet leren leven :-)
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.10.2016 - 16:20  ·  #5
Geen idee hoe het op te lossen is, maar mijn 98er V schakelt wel gewoon zonder toerentalvermindering of schok in.

Selected quotes for multi-quoting:   0