Daglichten / Safety Lights

XC70 met daglicht

 
 
 
 
 
aeos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosten v.h. Land
Leeftijd: 59
Berichten: 242
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Daglichten / Safety Lights

 · 
Posted: 03.09.2013 - 21:34  ·  #1
Hallo,

Hebben een XC70 uit 2002.
Dit was een Duitse auto, en we hebben niet automatisch de daglichten aan bij het starten.
Alleen door de lichtschakelaar aan te zetten doen ze het. Is dit anders bij een Duitse auto?

We willen graag normal het licht direct aan hebben, en niet iedere keer de lichtschakelaar moeten bedienen. Als we de lampen aanzetten, gaan ze niet uit als we auto van contact afzetten. :'(

Volgens Volvo dealer zou schakelaar anders kunnen zijn met NL auto's waar dit wel normaal werkt.
iemand een idee? O-)
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Daglichten / Safety Lights

 · 
Posted: 04.09.2013 - 08:49  ·  #2
In tegenstelling tot de classic modellen kan dit alleen door de auto aan de computer te hangen. Dit kan via de dealer, die zal er ongeveer 30 € voor vragen. Of je kunt hier kijken of er iemand bij je in de buurt woont die je auto kan uitlezen en dus je lichtschakelaar kan programmeren. Het moet wel iemand zijn die een DiCE heeft, zo heet de kabel om de auto aan te pluggen.

Maar als je de schakelaar naar boven gedraaid heb (dus naar dimlicht) en je zet het contact uit dan gaan je lampen niet uit?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Daglichten / Safety Lights

 · 
Posted: 12.09.2013 - 10:14  ·  #3
Wellicht een late reactie, maar vooruit.

Ik liep toevalligerwijs tegen de instelling "waarschuwing bij dimlicht" aan. Deze is in te stellen via VIDA en DiCE. Nieuwsgierig als ik ben, had ik die AAN gezet, benieuwd naar het effect. Wat blijkt: in de "aan" stand gaan dan de lichten niet meer uit bij uitschakelen van de auto!

Kortom, klinkt als jullie "gedrag". Toen ik de instelling weer terugzette naar UIT, functioneerde alles weer zoals verwacht.

Het is wel even zoeken naar waar die zit, ik meen in de DIM module. Ook natuurlijk geen garantie dat die in jullie auto ook zo werkt, maar goed, wie weet kun je er wat mee!
aeos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosten v.h. Land
Leeftijd: 59
Berichten: 242
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Daglichten overdag aan?

 · 
Posted: 09.02.2014 - 12:52  ·  #4
Iemand dit al eens gedaan via de software optie bij een dealer of mede lid via Dice?
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Daglichten / Safety Lights

 · 
Posted: 09.02.2014 - 14:16  ·  #5
Ik heb die van mij aangepast met behulp van de dice en vida. (ik heb er zelf een) is op zich best makkelijk. je kunt verschillende opties kiezen. Of er een verschil is tussen een nederlandse en een duitste schakelaar weet ik niet, denk persoonlijk dat dit softwarematig is gedaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0