Dakdragers op V70 zonder dakrails

Bevestigingsbeugels

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 09.05.2016 - 19:48  ·  #1
Mijn V70R MY2006 was af fabriek uitgerust met dakrailsen. De vorige eigenaar heeft deze er af gehaald omdat dat bij deze auto beter smoelt. En ik moet zeggen dat hij wel gelijk heeft.

Nu heb ik vorige week dakdragers gekocht die op de auto geplaatst kunnen worden zonder dat er dakrails op zitten. Deze moeten aan bevestigingsbeugels gehaakt worden. Uiteraard heeft mijn auto die bevestigingsbeugels niet.

Heeft iemand een goede foto voor me zodat ik weet wat ik moet hebben? Of heeft iemand ze wellicht "over" van een demontage auto?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 13.05.2016 - 15:34  ·  #2
Vanmiddag even bij Autobedrijf Klaas Heres op bezoek geweest omdat ik begrepen had dat hij V70's niet alleen verkoopt maar ook demonteert.

Kon op internet geen website vinden, ook een e-mailadres ontbreekt. Aangezien hij op een steenworp afstand van een leverancier van mij zit meteen maar even meerdere vliegen een klap gegeven.

Hem gevraagd of hij wellicht een V70N heeft staan die af fabriek zonder dakrailsen is geleverd want ik zoek dus beugeltjes voor mijn dakdragers.

Nou, eerst maar even het magazijn in. Niets te vinden. Toen het hele terrein af gestruind naar een auto die gedemonteerd wordt waar de beugeltjes opzitten.
Uiteindelijk natuurlijk de laatste: BINGO!

Valt me op dat deze beugeljes toch wel enorm roest gevoelig zijn. Dat had ik echt niet verwacht. Van de voertuigen die ik bekeken heb waar ze zitten zijn ze roestig. Ook die van de auto waar ik ze vanaf gehaald heb. Das best wel jammer. Daar gaan we dus nog maar even mee bezig.

Ik ben in elk geval blij dat ik de vier beugels heb, inclusief de bijbehorende schroeven met afdichtingsringetjes.
En de prijs? € 10,-- , da's nog geen 10% van de prijs waarvoor ik ze nieuw bij de dealer vandaan kon halen.

Afgelopen week meerdere sloperijen, waaronder ook de hier bekende grote bedrijven, een mail gestuurd. Van enkele kleinere slopers een keurig berichtje teug gekregen dat ze de gevraagde onderdelen niet hebben, van de rest....... :sick:

Ik ben in elk geval blij dat ik de beugels heb, nu nog ff netjes maken, dan kunnen ze op de auto.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 13.05.2016 - 15:42  ·  #3
Dacht eerst dat je het over Klaas Boer had, stukje noordelijker. Even zoeken op Google en ik kwam er achter dat je dat bedrijf aan het Hoendiep bedoelde.

Jaren geleden ben ik er eens geweest omdat ik wat zocht, en dacht kan het hier altijd eens proberen.
Was in de pauze van het werk, even naar de sportschool geweest en in een trainingsbroek en hemd bij hem langs.
Nette man, geduldig, vertelde me van alles, kwam heel correct over. Hij was toen bezig met een C70, die had was schade en hij was rustig bezig om hem uit te deuken, bij spuiten, dat soort dingen.

Mooi om te weten dat je er ook wat rond mag snuffelen :)
Stuk verder aan het Hoendiep, of eigenlijk net buiten Hoogkerk achter de Suikerunie zit ook een slopert die wat Volvo's heeft staan. Even vragen en je mag het terrein op met gereedschap om de auto's open te schroeven.
Daar heb ik jaren terug voor 20 euro 2 originele flatblade wisserarmen met wissers gehaald.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 13.05.2016 - 15:47  ·  #4
Mooi dat je ze gevonden hebt .
Wat betreft het niet reageren op de mail's , niet fijn , maar jij stuurt een mail naar alle slopers die je kan vinden of meerdere in ieder geval , de tijd die ze kwijt zijn aan beantwoorden is gewoon te gek aan het worden , en van de alle mails is er maar 1 waar je wat koopt , de rest moet dus werk doen voor niets .
Zou ik ook niet meer antwoorden , ook al is het klant onvriendelijk .
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 13.05.2016 - 16:10  ·  #5
Quote

Wat betreft het niet reageren op de mail's , niet fijn , maar jij stuurt een mail naar alle slopers die je kan vinden of meerdere in ieder geval , de tijd die ze kwijt zijn aan beantwoorden is gewoon te gek aan het worden , en van de alle mails is er maar 1 waar je wat koopt , de rest moet dus werk doen voor niets .
Zou ik ook niet meer antwoorden , ook al is het klant onvriendelijk .


Zo werkt het schijnbaar helaas, alleen werkt het zo niet

Een volgende keer als ik iets nodig heb, heb ik m'n adres waar ik als eerste ga zoeken, de genen die niet gereageerd hebben zal ik dan ook in het vervolg links laten liggen.
Zo werkt het gewoon.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.....

Het is niet alleen klant onvriendelijk, het is niet slim, als zelfstandig ondernemer reageer ik altijd, ook al moet ik "nee" verkopen. Ook al is wat er gevraagd wordt totaal niet mijn vakgebied. Het geven van een antwoord of een ander adres is de juiste manier.
Waarom het niet slim is, is simpel, voor een eventueel toekomstige handel.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Dakdragers op V70 zonder dakrails

 · 
Posted: 13.05.2016 - 18:01  ·  #6
Quote door Steve

Quote

Wat betreft het niet reageren op de mail's , niet fijn , maar jij stuurt een mail naar alle slopers die je kan vinden of meerdere in ieder geval , de tijd die ze kwijt zijn aan beantwoorden is gewoon te gek aan het worden , en van de alle mails is er maar 1 waar je wat koopt , de rest moet dus werk doen voor niets .
Zou ik ook niet meer antwoorden , ook al is het klant onvriendelijk .


Zo werkt het schijnbaar helaas, alleen werkt het zo niet

Een volgende keer als ik iets nodig heb, heb ik m'n adres waar ik als eerste ga zoeken, de genen die niet gereageerd hebben zal ik dan ook in het vervolg links laten liggen.
Zo werkt het gewoon.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.....

Het is niet alleen klant onvriendelijk, het is niet slim, als zelfstandig ondernemer reageer ik altijd, ook al moet ik "nee" verkopen. Ook al is wat er gevraagd wordt totaal niet mijn vakgebied. Het geven van een antwoord of een ander adres is de juiste manier.
Waarom het niet slim is, is simpel, voor een eventueel toekomstige handel.

Ben ik helemaal met je eens , en was ook niks persoonlijk bedoeld , was meer hoe het voor de handelaar eigenlijk een ondoenlijke zaak wordt , tuurlijk zouden ze er iemand neer kunnen zetten en alles beantwoorden , en er zijn er denk ik wel , die de moderne vertaalslag hebben gemaakt , maar schijnbaar deert het niet voor de meeste dat ze handel mis lopen .
Ik reed laatst door een wijk met villa's en toen merkte een vriend van me op , ken je die sloper daar op het industrie terrein , daar woont pa daar woont zoon 1 etc etc .
Schijnbaar kun je er een klap geld mee verdienen , ook zonder de mail's te beantwoorden .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0