Dashboard bevroren

Auto rijdt, alles werkt, maar van dashboard werkt niets meer.

 
 
 
 
 
Sense
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Dashboard bevroren

 · 
Posted: 29.08.2023 - 20:37  ·  #1
Tijdens het inhalen, (met V70 2.4 2006 met 500.000km), op de Autobahn ineens brand luchtje, rook uit de middelste ventilatie kanalen en alle meters bevriezen.
Auto aan de kant gezet, ea gecontroleerd, maar niets geks gezien of verder geroken. Dashboard geeft zelfs bij stilstand met contact uit, alle meters in de laatste stand aan. Auto gestart, alles werkt behalve het dashboard en de ventilatie. Inmiddels ventilatie / kachelmotor vervangen, maar dashboard is nog steeds dood. Auto rijdt verder prima, enkel aflezen van alle gegevens via Torque is waarschijnlijk niet iets waarmee je door de APK komt.
Het lijkt mij dat er een zekering moet zijn voor het dashboard, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij verder kunnen helpen?
Mvg Sense
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Dashboard bevroren

 · 
Posted: 29.08.2023 - 20:53  ·  #2
Geen ervaring mee maar je zou Frans Erich eens kunnen contacten. Is erg handig met elektronica. Via google vind je hem wel.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Dashboard bevroren

 · 
Posted: 29.08.2023 - 21:04  ·  #3
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Dashboard bevroren

 · 
Posted: 30.08.2023 - 09:42  ·  #4
Inderdaad, de persoon hierboven genoemd is de goeroe op dit vlak. Je klokkenspel zal eruit moeten en daar moet een componentje worden vervangen wat verbrand is, als de schade niet te groot is en het hele ding vervangen moet worden (wat dan weer een probleem zou kunnen geven met de overname van bijv. je kilometerstand, als de waarden uit het huidige onderdeel niet gekopieerd kunnen worden).
Wellicht is de schade beperkt... ik heb ooit eens een prachtige versterker opgeblazen tijdens een feestje... brandlucht, rook... en voor 25 guldencent deed hij het weer na het insolderen van een nieuw onderdeeltje zo groot als een rijstkorrel (geen arbeidsloon, mijn vader deed dat)... en de versterker doet het nu nog steeds, dus wellicht valt het mee.

En weer eens wordt bewezen dat electronica op rook werkt, want als de rook eruit is, werkt het niet meer :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0