dashboard cover

 
 
 
 
 
dutchk9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

dashboard cover

 · 
Posted: 18.07.2022 - 16:00  ·  #1
goedemiddag.
Heeft er iemand ervaring met een dashboard cover voor een V70 (2007). Ik heb vroeger een Amerikaan gehad (geïmporteerd uit Arizona) die een dashboard cover had, ter bescherming van de brandende zon.
Nu reed ik net naar huis en ik dacht, misschien zijn er wel forumleden die al zoiets hebben.

Ik zag dat er een Amerikaanse bedrijf op zo staat, https://www.carid.com/volvo-dash-covers.
Voor het behoud van je dashboard is het misschien het proberen waard want het is niet de hoofdprijs.
Maar als er een forumlid een suggestie of ervaring heeft met een cover, dan verneem ik dat graag. mvg Jan
MaartenS
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 28
Berichten: 226
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: dashboard cover

 · 
Posted: 18.07.2022 - 17:22  ·  #2
Zo een met luipaardprint lijkt me wel tof 8-) ....

Ik heb hier geen ervaring mee maar zou me wat zorgen maken dat er onder de bescherming een niet-verbleekte plek komt die dan later in het oog kan springen.

Maarten
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2054
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: dashboard cover

 · 
Posted: 18.07.2022 - 20:30  ·  #3
Als t tropisch wordt dan leg ik zo’n folie over de voorruit, maar meestal is dat alleen op vakantie.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2390
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: dashboard cover

 · 
Posted: 18.07.2022 - 20:39  ·  #4
Ik gebruik in de zomer al circa 20 jaar een opvouwbare kartonnen cover die je binnenin met 2 zuignappen aan de voorruit vastzet en op het dashboard zet. Scheelt echt veel qua warmte in je auto. Is in 3 verschillende hoogtes te koop van 145 x 60, 70 of 80 centimeter hoogte. Met de 1e heb ik circa 15 jaar gedaan, paar jaar terug een nieuwe gekocht. Zodra ik mijn auto in de zon parkeer doe ik die achter de voorruit en dat scheelt ook in warmte van je dashboard.
Is van het merk Carpoint en is o.a te koop bij Winparts voor minder dan €12,00. Zoek op Carpoint Sunshade en meet eerst aan de binnenkant de hoogte van je voorruit.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 37
Homepage: o550.nl
Berichten: 3090
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: dashboard cover

 · 
Posted: 19.07.2022 - 13:53  ·  #5
Ik ben die covers jaren geleden wel eens tegen gekomen op marktplaats. Specifiek gemaakt voor de S60/V70.
Die waren zwart, leek me wat op nep leer.
Maar hoogpolig tapijt of roze pluche hoes heeft natuurlijk ook wel wat :D :D Dan moet je de deuren en middenconsole er ook mee bekleden. Dobbelstenen liggen vast wel bij de foute afdeling van de lokale auto boer.
dutchk9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Opgelost

 · 
Posted: 19.07.2022 - 14:11  ·  #6
Dank jullie voor de tips. Stom en niet meer aan gedacht maar heb ooit eens in Spanje een kartonnen scherm gehad met reclame erop. Was een ideaal ding maar geen idee waar hij gebleven is. Nu op zoek naar een dergelijk scherm. Slotje mag erop.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3731
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: dashboard cover

 · 
Posted: 19.07.2022 - 14:48  ·  #7
Als het echt warm is gebruik ik gewoon zo'n zilveren/aluminiumfolie ding wat je ook in de winter gebruikt. Natuurlijk wel aan de buitenkant plaatsen.
Zo'n mat op het dashboard is typisch iets wat je veel in het midden-oosten e.d. ziet :P (daar associeer ik het tenminste mee)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0