Dashboard on the fritz

HU-1205, deurvergrendeling, raambediening werken niet

 
 
 
 
 
vroem
 
Avatar
 
Subject:

Dashboard on the fritz

 · 
Posted: 23.12.2011 - 18:51  ·  #1
Hoi allen,

Ik heb een Volvo S60 2.0T uit 2005. Al sinds aanschaf heb ik soms problemen met het ingebouwde HU-1205 radionavigatiesysteem. Als ik het raam aan de bestuurderszijde omlaag doe, springt de HU-1205 soms helemaal uit. Dan moet je de code opnieuw invoeren en de zenders helemaal opnieuw inprogrammeren.

Tot voor kort kwam dit maar zelden voor, en was het dus nog wel te overzien. Maar sinds een paar dagen valt de HU-1205 nu om de zoveel minuten uit (onafhankelijk van de raambediening). Ook (en erger:) kan ik nu de auto niet meer op afstand vergrendelen met de sleutel. Ik las op dit forum iets over "het bekende DIM probleem". Kan dat dit zijn?

Ik hoor graag!

Groeten,
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dashboard on the fritz

 · 
Posted: 23.12.2011 - 20:46  ·  #2
...
vroem
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dashboard on the fritz

 · 
Posted: 23.01.2012 - 21:16  ·  #3
Hoi Laguna-S60,

Dank voor je reactie! Ik heb de auto inderdaad maar eens naar de dealer gebracht, het werd echt te gek zo. Conclusie:

1. Een kortsluiting in de combinatie IMIV met HU-1205. Diverse aansluitingen zijn vervangen;
2. Een kapotte controle-eenheid voor de afstandsbediening van de deurvergrendeling. Deze zit kennelijk in de achteruitkijkspiegel, die dan ook helemaal vervangen en opnieuw ingeregeld moest worden.

Was een uitermate duur grapje, maar goed, hij doet 't nu tenminste weer :-).

Groeten,
 
Selected quotes for multi-quoting:   0