Dashcam gebruiken als fotodagboek in Austrailë. Iemand tips?

jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Dashcam gebruiken als fotodagboek in Austrailë. Iemand tips?

· 
Posted: 11.06.2025 - 09:29  ·  #1
Over een paar maanden rijden we in een huur-RAV4 hybrid door Queensland. Niet dat we zo nodig QLD willen bezoeken maar onze eerste (en op dit moment enige) kleinzoon is daar vlak voor de Kerst geboren.
Geen twee maanden glampingbackpacken maar een paar weken "in de buurt" toeristen en lange weekends "thuis" met dochter, schoonzoon en kleine man.

Onderweg zullen we van alles zien maar ik wil me vooral richten op de weg, weggebruikers en overstekend wild. Daarom het idee van een dashcam: Dan kan ik de highlights later beter bekijken, heb ik een GPS-route herinnering en een "visueel geheugen".

Heeft iemand ervaring met een dashcam die dit zou kunnen? Met zuignap, goede camera en ingebouwd GPS, en minimaal 64Gb geheugenkaartjes? Denk dat ik die om de twee, drie dagen download naar een SDD via de laptop, die ik sowieso wil gebruiken voor de beelden van mijn camera.

Alvast dank voor de gedeelde info!
Johnpeter
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Dashcam gebruiken als fotodagboek in Austrailë. Iemand tips?

· 
Posted: 11.06.2025 - 09:50  ·  #2
Goed idee hoor. Heb het zelf met een rally wel eens gedaan. Weet niet meer welk merk dat was. Weet wel dat die erg goed met Google maps overweg kon en je door de tijdbalk kon scrollen en alles voorbij zag komen , hoogte en snelheid en etc.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 11.06.2025 - 10:23  ·  #3
Ik heb dat jaren geleden gedaan met een Contour GPS, toen de tegenhanger van GoPro maar die laatste heeft de marketing gewonnen en Contour is stilletjes verdwenen.
Dat ding kon je op time-lapse stand zetten, ik had hem op 2 foto's per minuut. Volgende keer zou ik 10 foto's per minuut doen, stuk vloeiender.
De reis was van NL naar Gambia, dus aardig wat foto's. Stukje video tussendoor. Plak het aan elkaar en je krijgt een video.

En natuurlijk een serieuze camera mee, ik heb er ook nog een fotoboek van laten afdrukken.

https://www.youtube.com/watch?v=DXJReI_ppbk&;
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.06.2025 - 10:41  ·  #4
Ja verdomd, Contour, die had ik. Die time laps was top, heerlijk ding maar idd, van het toneel verdwenen :-/
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

· 
Posted: 11.06.2025 - 11:54  ·  #5
Deze zit nu in het winkelmandje https://www.youtube.com/watch?v=LQjXsS7VK2I Met zuignap en kaartje net geen 200 euro. En 30 dagen de tijd om 'm terug te sturen als het niet bevalt. Hitte schijnt wel een ding te zijn...

Selected quotes for multi-quoting:   0