2 x defecte contactrol binnen 2000 km / 2 maanden

anti skid storingen

...

Subject:

2 x defecte contactrol binnen 2000 km / 2 maanden

· 
Posted: 19.12.2016 - 17:19  ·  #1
Vlak nadat ik de auto had gekocht begon de 1e storingsmelding: anti skid service vereist of anti-skid niet in werking.
De verkoper had de auto met die storing gekocht en deze laten verhelpen bij Autotaal van Amerongen in Driebergen, daar is dus de 1e contactrol vervangen.
Helaas, ik had de auto nog maar net en er was bijna niet mee gereden of dezelfde storing deed zich alweer voor (binnen een paar honderd kilometer). Wederom de contactrol kapot.

Gelukkig wist ik van de verkoper dat die reparatie was uitgevoerd (vraag ik me wel af trouwens) anders was ik € 400,00 kwijt geweest.
Had € 800,00 kunnen zijn voor de vorige eigenaar. Nu is het onder garantie opgelost maar ik heb wel een zeer onfrisse smaak in de mond hiervan.

Dertig jaar Volkswagen gereden zonder ook maar 1 storing.....ik hoop dat het hier bij blijft.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: 2 x defecte contactrol binnen 2000 km / 2 maanden

· 
Posted: 19.12.2016 - 22:04  ·  #2
Helaas komt deze melding wel vaker voor met nogal wat verschillende oorzaken, omdat er een aantal verschillende processen en sensoren aan te pas komen. De contactrol is er een van, maar ook een losse asbout (voor), abs-computer defect, gierhoeksensor onder de passagiersstoel...
Was de contactrol een gebruikte? Zo snel gaan ze normaalgezien niet stuk, tenzij verkeerd geïnstalleerd. Maar als er al veel kms op stonden...
...

Subject:

· 
Posted: 06.01.2017 - 13:03  ·  #3
Ik had de auto net, door de verkoper ws apk uitgevoerd en hebben ze de contactrol vervangen vanwege de anti-skid storing.
Had de auto net een week en toen kwam de melding weer terug en heeft de verkoper weer een nieuwe contacrol laten plaatsen door van Amerongen totaalservice te Driebergen. De 2e dus binnen minder dan 200 km.
Bij van Amerongen hadden ze overigens gelijk de nummerplaathouder vervangen door 1 met hun reclame er op......Die konden ze eraf komen halen, bij mij voor de deur.....
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 06.01.2017 - 14:25  ·  #4
Ik heb ook jaren VW gereden en heb daarmee vooral met de laatste modellen (ook splinternieuw) niets dan ellende gehad. Je kan pech hebben natuurlijk. Als dit de enige ellende is die je hebt, valt het wel mee!

Selected quotes for multi-quoting:   0