Demontage bagagerol

Voor montage hondenrek

 
 
 
 
 
Martijn V70 XC
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoek van Holland
Leeftijd: 50
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Demontage bagagerol

 · 
Posted: 16.02.2014 - 15:51  ·  #1
Hallo allemaal,

Vandaag lekker in de weer geweest met het schoonmaken en bestuderen van mijn "nieuwe" V70 classic. Gelukkig een paar kleine dingen kunnen repareren zoals de scharnieren van het dashboardkastje. Deze waren losgeschoten en heb ik teruggevonden achter het kastje. Deze was gelukkig makkelijk te demonteren, waarna ik het kastje weer helemaal goed heb kunnen monteren.

Ik ben van plan om achterin een "hondenrek" te plaatsen voor de bagage tijdens de vakanties. Nu heb ik ook een bagagerolhoes (of hoe dat ding ook mag heten...). Kan ik deze laten zitten als ik een hondenrek monteer of moet deze worden verwijderd?
Het lijkt er namelijk op alsof deze met een soort van popnageltjes vast zit. Is dit origineel zo of meer hobby van de vorige eigenaar... Kortom kan iemand mij laten weten hoe ik de bagagerol kan verwijderen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet Martijn
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Demontage bagagerol

 · 
Posted: 16.02.2014 - 16:58  ·  #2
Volgens mij klikken die bagage hoezen gewoon los. Als die vastvast zit dan is dat niet standaard.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Demontage bagagerol

 · 
Posted: 16.02.2014 - 17:38  ·  #3
Bij mijn 850 wist ik het ook niet hoe dat moest en ben daarvoor naar de Volvo dealer gegaan. En volgens mij werkt het bij jou wagen hetzelfde.
De kapjes aan de zijkant van de bagagehoes (die dus tegen de zijkant van de bagageruimte aanzitten) kun je naar elkaar duwen, daar zit een veertje in. Pak één van die kapjes vast, duw dit naar de andere kant en je kunt de hoes uitnemen. Er zitten 2 rubber dopjes op die in de openingen in de zijwand zitten. Probeer dit maar eens.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0