Determinatie irritant geluid

v70n2.4t
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Determinatie irritant geluid

· 
Posted: 25.04.2020 - 17:07  ·  #1
zoals de titel al doet vermoeden probeer de oorzaak van een irritant geluid uit het rechter gedeelte van het dashboard te achterhalen. Het geluid laat zich af en toe horen en vandaag was ik de gelegenheid om het op video vast te leggen. Je moet het volume redelijk hoog hebben staan maar dan hoor je het duidelijk op de aangegeven momenten:

Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken? Alvast dank voor alle zinvolle input.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Determinatie irritant geluid

· 
Posted: 27.04.2020 - 00:43  ·  #2
Aan de hand hiervan wordt het lastig... Maar wellicht wanneer je erbij aan weet te geven wanneer het optreedt.....
Hobbel op of af , bocht naar links of naar rechts, gas geven of remmen.

Zet je dashboardkastje eens open, verandert er wat?
Laat eens iemand tijdens het rijden van dichterbij luisteren.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.04.2020 - 00:46  ·  #3
Ik zat te denken aan een van de kleppen in het ventilatiesysteem. Als je je ECC helemaal uitzet door de ronde ventilatorknop helemaal naar links te draaien (1 oranje ledje), blijf je het dan ook horen?
Als het dan ophoudt zit het daar, dan denk ik op te lossen door kleppen kalibreren met VIDA software.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 27.04.2020 - 16:43  ·  #4
Ik denk het geluid te herkennen wanneer ik met de Dice werk. Heel soms valt 1 van de electronica modules wel eens uit als ik de stekker inplug of uitplug. Vaak valt de radio module eventjes uit en gaat dan verder.

Heb je zelf een CFE gemonteerd? De diagnose stekker is een gevoelig ding.
v70n2.4t
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2020 - 11:51  ·  #5
Dank!

ff alles op een rijtje. Het geluid doet zich niet bij stilstand voor. meestal als rond ik de 30/60kmph doet het zich voor (maar niet altijd). En dan voor mijn gevoel meer bij koude auto. Misschien dat het bij hogere snelheden ook te horen is maar de motor- en omgevingsgeluiden dat maskeren. Not sure. Hij doet het gewoon bij rechtuit rijden. bochten en heuvels hebben geen enkele invloed.

De kachel is het niet volgens mij, want ook als die uit staat hoor je het geluid. (blijft het ventilatortje bij te temperatuurmeter van de ECC ook draaien als de kachel zelf uit staat?)

Geen CFE aanwezig. Zit een andere radio in als origineel. met onder de radio een opbergruimte. Als ik die laatste eruit haal hoor je het geluid ook. Ik kan niet goed pinpointen waar het vandaan komt. Ik zou dan toch gokken ergens rechts van het midden dashboard en dan ergens bij het dashboardkastje of iets links daarvan. kastje open of dicht maakt geen verschil. Hoor het dan ook niet duidelijker volgens mij.

Dit is wat mij zo snel te binnen schiet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2020 - 12:03  ·  #6
Een keertje een bijrijder meenemen die zijn oor op je dashboardkastje legt. Is de kans groter om de exacte lokatie te vinden.
Bennie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2020 - 12:41  ·  #7
Zou het iets met stroom te maken kunnen hebben ? ergens een los contact ?

geluid doet mij denken als je met een las electrode over de massa schraapt.

statisch zou ook kunnen .

succes met het zoeken .

Selected quotes for multi-quoting:   0