Deurhandel hapert

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Deurhandel hapert

 · 
Posted: 11.11.2023 - 17:00  ·  #1
Alohá mede volvo strijders
Sinds een week doet de deurhendel bestuurderskant raar...als ik de deur wil openen met de genoemde hendel dat moet ik zeker een keer of 3 flink kracht zetten voordat de deur open gaat.
Alvorens ik de boel uit elkaar haal...wat kan de oorzaak zijn en is dit iets simpels wat door slijtage is opgetreden.
Hoor t graag.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Deurhandel hapert

 · 
Posted: 12.11.2023 - 17:21  ·  #2
Kan het zijn dat het deze kabel is die voor de ellende zorg??

Kabel tussen Portierslot en Deurhendel Binnenkant Voorportier L/R Volvo S80.

flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Deurhandel hapert

 · 
Posted: 12.11.2023 - 19:34  ·  #3
Lastig (voor mij om dat te kunnen zeggen..)
Als je de hendel beweegt met het portier open, zie je dan keurig de boel bewegen? (wellicht lastig te testen)

Ik vemoed dat je het gewoon een keer moet openen maken op een droge dag. Je hebt een P3 S80 toch? Dan is het losmaken vd deurkaart prima te doen, weer in elkaar vond ik persoonlijk een redelijk drama gezien al die lichtkabeltjes vh lichtpakket 2 nogal kort zijn! Ik had handen tekort. 🙄

Iemand als Doeke die dit vaker doet zal het eenvoudig vinden, ik vond de P2 veel fijner, die heb ik ontelbare keren los gemaakt - voor de speaker upgrades per deur- maar nogmaals het kan aan mij liggen :-)

Hier een foto van mijn deurtje. Komende zaterdag vraag ik wellicht nog een handje om. de boel nog iets beter in elkaar te krijgen (ga naar de klushal voor een oliebeurtje + wat roest behandelen bij het subframe) .

Suc6 alvast en hier een foto van mijn P3 kar:
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Deurhandel hapert

 · 
Posted: 12.11.2023 - 21:12  ·  #4
Zal van de week eens n poging wagen dirkjan als het ooit nog droog word anders nog een weekje of 4 wachten dan gaat ie voor de apk,kan ik gelijk ff vragen om daar naar te kijken.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Deurhandel hapert

 · 
Posted: 19.12.2023 - 17:59  ·  #5
Update,tje...deurhendel doet weer goed mee met de rest...tijdje terug wd40 erin gespoten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0