deurlekkage verhelpen

kitrand lekt

V60 Jan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

deurlekkage verhelpen

· 
Posted: 12.07.2020 - 09:58  ·  #1
Hallo allen,

Het geluk is niet met mij. Na het olie issue heb ik weer wat anders.
Gisteren ontdekte ik dat de vloerbekleding aan de bestuurders zijde van mijn V60 MY11 nat was. Eerst even gebaald natuurlijk, maar vandaag maar eens op onderzoek uit. De gehele vloerbekleding gedemonteerd en aan de onderzijde is alles droog. Alleen het tapijt is dus nat. Ik zag gisteren ook druppels op de dorpel. Toch nog even de afvoeren van het schuifdak gecontroleerd, maar die lijken in orde.

Bij de deur aan bestuurderszijde zie ik deze sporen (zie foto). Het lijkt er dus op dat het water via de deur naar binnen komt. Nu is die binnenplaat met een soort kitlaag of kitband bevestigd. Hoe is dat te herstellen? Weet iemand of dat een kant en klaar zelfklevende band is die ik kan vervangen? Dat heb ik bij een Renault ooit voorgehad. Alle ideeën zijn van harte welkom.

Groeten,
Jan
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V60 Jan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: deurlekkage verhelpen

· 
Posted: 12.07.2020 - 10:58  ·  #2
Update...
Toch nog even een watertest gedaan met de tuinslang, nu veel van het interieur eruit ligt.
Dat werd toch wel een echt waterballet binnen. Het schuifdak is toch echt niet waterdicht. Enig water mag wel worden doorgelaten, maar als het op de stoelen terecht komt is het wel te gek. Water loopt ook via de A-stijl op het tapijt. Goed te zien nu het tapijt er uit is.
Hoe krijg ik de trim van de A-stijl? Heb al best hard getrokken, maar veel harder durf ik niet zonder dat ik weet hoe het vast zit... Ik wil toch even zeker weten dat de slang daar niet los is. Een nieuw rubber voor het dakje lijkt me ook geen overbodige luxe.

Dank maar weer.

Groeten,
Jan
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.07.2020 - 07:39  ·  #3
Ik denk dat je de oorza(a)k(en) al wel te pakken hebt, maar voor de zekerheid nog een test die je zelf makkelijk kan doen: de voorruit checken. Helaas is het bij Volvo een gekend euvel dat die los komt aan de bovenkant, schijnbaar door een verkeerde primer bij het productieproces.
Hoe: voordeur openzetten, buiten de auto blijven staan en je arm naar binnen steken, en bovenaan de voorruit de ruit naar buiten drukken terwijl je aan de buitenkant over de voorruit kijkt. Als je de ruit ziet bewegen zit hij los en moet hij opnieuw gekit worden. Beide zijden checken. Filmpje waarin dit duidelijk zichtbaar is.
V60 Jan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.07.2020 - 20:18  ·  #4
Tja Bolbo, je hebt het (helaas voor mij) bij het rechte eind. De voorruit blijkt inderdaad er behoorlijk los in te liggen. Wordt donderdag opgelost. Nu de auto maar even binnen gestald. Had het tapijt net weer droog...
Daarna eens kijken of dat rubber in het schuifdak nog nodig is. Denk dat er veel via de voorruit is gekomen achteraf. Het spoor op de deur is vermoedelijk oud. Met de beste wil kan ik daar geen water reproduceren.
Selected quotes for multi-quoting:   0